Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Beste vindusviskere

Startet av casall, onsdag 10. oktober 2018, klokken 14:48

« forrige - neste »

EV-FTW

Jeg ville også tenkt svakt trykk på veiskerarm, men har ikke dette problemet med de originale eller Bosch. Synes bare Bosch sine er så alvorlig dyre
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

leafnor

Bygger disse i høyden så de tar i armen?
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

EV-FTW

Nei. Egentlig passer de veldig bra. Enkle å montere, alt er egentlig veldig bra, helt til de skal gjøre det de er ment til, gi god sikt ut gjennom frontruten.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Bobbulf

Har brukt Biltema Clear vision i 3år, synes de er veldig gode. Prøvde de billigste til Biltema først, de var dårlige.
Holder ca1år før de må byttes (Bergen  :) ) Bøyer de bittelitt innover ytterst så de treffer ordentlig på ruten.
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

ohowl

Clear vision er bra, men de aerodynamic-greiene fungerer dårlig her også
2015 Leaf EU-Tekna
2017 Tesla Model X 100D
2019 Tesla Model ≡ LR AWD

EV-FTW

Da må kanskje Clear Vision prøves. Generelt liker jeg best de nymoderne bøyelige, men vi får se
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

EV-FTW

#36
Orket ikke mer av Biltemaviskerne. Førersiden har jeg vel hatt i ca 2 mnd, og den på passasjersiden i 3 uker.

Var hos Nissan, sa jeg ville ha to nye. Det ble over 800 kr!
Det er et ran!

Er helt syke priser.

Men når det er sagt, kvaliteten er som natt og dag, ruten er helt ren, de er mindre klumpete og ser bedre ut.

Bare kjedelig de er så dyre.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

cra

Elbilwiki har noen alternative viskere: http://elbilwiki.no/index.php/Leaf:Deler men det ser ut til å være Biltema sine. Usikker på om det er de du har testa? Der ligger og link til bakvisker fra ebay, mulig det kan lede til høvelig erstatning for front også?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Leaftekna2018

Hei

Jeg kjører kun Bosch på leafen siden de billige ikke holder like lenge..

Kjøpt via https://swewip.no




Sent from my iPhone using Tapatalk
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19
Skoda Enyaq sportline IV80X Racing Blue levert Mai 2022

EV-FTW

Skal prøve Bosch sine når de nye originale er utslitt
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Burger

Øystein: Ila 3 1/2 år ish på forumet her så husker jeg ikke å ha lest om noen leafeiere som har vært fornøyde med dyreste biltemaviskere, akkurat de du har prøvd. De som er fornøyde har kjøpt clean vision, inkludert meg. Varer en sesong, som er 25.000km for meg, om jeg bytter på høsten.

Biltema Aero viskerne kan være gode de, men ikke på leaf.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

EV-FTW

Sitat fra: Burger på mandag 07. januar 2019, klokken 18:01
Øystein: Ila 3 1/2 år ish på forumet her så husker jeg ikke å ha lest om noen leafeiere som har vært fornøyde med dyreste biltemaviskere, akkurat de du har prøvd. De som er fornøyde har kjøpt clean vision, inkludert meg. Varer en sesong, som er 25.000km for meg, om jeg bytter på høsten.

Biltema Aero viskerne kan være gode de, men ikke på leaf.


Jeg får event prøve de billigere viskerne når de originale jeg nylig kjøpte er utslitt.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

cra

Sitat fra: Burger på mandag 07. januar 2019, klokken 18:01
Biltema Aero viskerne kan være gode de, men ikke på leaf.

Satte slike på Leafen til fruen i går; hun er så langt strålende fornøyd. Måtte justere (bøye) litt på armen for at den skulle ta optimalt, og da ble det veldig bra. Vet ikke så mye om holdbarheten enda; det gjenstår å se.

Satte forøvrig slike på Teslaen også; funker veldig bra der og. Likte festeanordningen; den virket stødig og solid, og passet rett på begge biler uten bytting av adaptere, klips eller noe som helst. :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Goggen123

Sitat fra: leafnor på tirsdag 25. desember 2018, klokken 21:58
Bygger disse i høyden så de tar i armen?

Om det er Bosch-viskere du spør om; jeg har kjørt med dem en måned, og hører en liten lett klaprelyd innimellom (uten at det er plagsomt), litt avhengig av fart og vindretning, ser ut som viskerbladet innimellom kommer litt borti viskerarmen etter bruk av viskerne og at dette lager lyden.

hexachordia

Det der med slitt eller ny frontrute er vesentlig. Kjøpte akkurat nye Biltema Clear Vision for noen dager siden etter at de gamle var ca 16 mnd gamle. De nye klarer ikke lenger å vaske rutene rene uten striper slik de gjorde for ca 30 000 km siden. Har 2013 US med ca 84000 km på telleren. Betaler ikke 800 for nye fra Nissan, men hvem lager noe til 3-400 kroner som er vesentlig bedre?
Nissan Leaf 2013 (US 2. gen)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA