Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Beste vindusviskere

Startet av casall, onsdag 10. oktober 2018, klokken 14:48

« forrige - neste »

EV-FTW

Sitat fra: hexachordia på torsdag 10. januar 2019, klokken 15:17
Det der med slitt eller ny frontrute er vesentlig. Kjøpte akkurat nye Biltema Clear Vision for noen dager siden etter at de gamle var ca 16 mnd gamle. De nye klarer ikke lenger å vaske rutene rene uten striper slik de gjorde for ca 30 000 km siden. Har 2013 US med ca 84000 km på telleren. Betaler ikke 800 for nye fra Nissan, men hvem lager noe til 3-400 kroner som er vesentlig bedre?

Min bil er kjørt 70 000 km, og frontruten har sine merker etter steinsprut osv. Biltema sine visket som sagt dårlig hos meg også. Selv om de var nye la de igjen streker og områder med vann.
Jeg måtte krype til korset, bruke 800 på originale, og de visker helt rent. Grunnet prisen smerter det å si det, men de visker gullende rent.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Goggen123

Bytte av viskere foran koster 590 ifm service hos BNH, regner med de er originale

EV-FTW

Sitat fra: Goggen123 på torsdag 10. januar 2019, klokken 19:19
Bytte av viskere foran koster 590 ifm service hos BNH, regner med de er originale

Ja må regne med de er originale.
Er det inkl. MVA?

Såfall merkelig at det skal være så stor prisforskjell hos merkeforhandlerne.
Jeg betalte rundt 800 for begge, inkl mva hos Ålgårds Auto
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

cra

Hvis det ligger igjen flekker med vann kan du fikse det ved å bende armen ørlite grann. Fruen klagde på en slik flekk, men etter litt justering var den gulle god. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

EV-FTW

Sitat fra: cra på torsdag 10. januar 2019, klokken 21:41
Hvis det ligger igjen flekker med vann kan du fikse det ved å bende armen ørlite grann. Fruen klagde på en slik flekk, men etter litt justering var den gulle god. :)

Førersiden la igjen en 5 cm bred stripe etter seg. Og mange små striper. Passasjersiden la igjen et punkt på 10 cm i diameter med vann, og en del striper.

Jeg skulle kanskje brød å bøye, gjorde ikke det.
Men som sagt, de originale virket fantastisk, uten bøy og tøy.
Men klart er forskjell på 170 for et sett og 800.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

cra

Til 800kr må de var eminst 4 ganger så lenge for at det skal lønne seg. Klart; det kan være verdt det å slippe å gjøre noe særlig justeringer, men jeg er nå engang Sunnmøring. ;) Var så "heldig" at det regna litt da fruen klagde, så det var enkelt å prøve å justere og la henne viske. Traff på andre forsøk. :D  Det lå et ganske bredt felt med vann (15-20cm?) midt i synsfeltet til jeg fikk justert det. Småstriper la jeg ikke merke til, men slike kommer raskt nok når det er vått og bart på veiene; alt blir jo "våtsandblåst" på denne tida av året. >.<
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Sele

Byttet til viskere fra Nissan ved siste service i april 800 kr. Det gikk ikke lenge før det kom strekker på vinduet fra viskerne. Synes ikke disse var noe bedre enn de fra Biltema og Bosch som jeg har benyttet før. Dette var penger ut vinduet dessverre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA