Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Beste vindusviskere

Startet av casall, onsdag 10. oktober 2018, klokken 14:48

« forrige - neste »

EV-FTW

At det er uforståelig for deg kan så være.
Jeg har kanskje vært uheldig, men når viskeren legger igjen streker med vann og så mye i synsfeltet at det påvirker sikten, og det bare etter 1 mnd bruk, da strekker jeg meg til å si at det er elendig.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Jejl

Sitat fra: Løve på søndag 14. oktober 2018, klokken 23:21
Eh, jo. Biltema sine vindusviskere er virkelig søppel.
De billigste til Biltema sine er søppel og ubrukelige, ja. Men de har også noen litt dyrere som fungerer utmerket. Jeg har noen på min Kangoo som er 2 år nå, og de er fremdeles omtrent like bra som da de var nye og tilnærmet uten striper/ skjolder ( bilen ble akkurat EU-godkjent).

Sele

Sitat fra: Øystein K på søndag 14. oktober 2018, klokken 23:44
At det er uforståelig for deg kan så være.
Jeg har kanskje vært uheldig, men når viskeren legger igjen streker med vann og så mye i synsfeltet at det påvirker sikten, og det bare etter 1 mnd bruk, da strekker jeg meg til å si at det er elendig.

Jeg lurer på om vi snakker om de samme viskerne fra Biltema? Legger ikke igjen en strek på mine vinduer.

https://www.biltema.no/bil---mc/bildeler/viskerutstyr/viskerblad/viskerblad-400mm-16-2000031988

EV-FTW

#18
Jeg har linket til mine viskere i en annen tråd. Men jeg kjøpte de dyreste Biltema hadde som passet Leaf. Altså noen til 89 kr, samme som du linker til , bare lengre, da det er på førersiden.

Men min erfaring med dem er rett og slett veldig dårlig.

https://www.biltema.no/bil---mc/bildeler/viskerutstyr/viskerblad/viskerblad-650mm-26-2000031996
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Goggen123

Synes fortsatt ruta har ei tynn hinne med nye viskere fra Bosch, altså akkurat samme problemer som med de originale.
Er det rett og slett armene som ikke "tar hardt nok"? Er det noe annet man kan gjøre med dette?

Burger

Bruker Clear Vision fra biltema og er fornøyd. De holder ut vinteren med saltsuppa og virker igjennom sommeren til høsten.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

EV-FTW

Bruker IKKE Biltema sine igjen. Min erfaring var at de etter 1 mnd var tilnærmet ubrukelige, og la igjen mye vann og dritt på ruta. Men jeg kan ha vært uheldig.
Har også prøvd noen som ble bestilt fra England, disse var litt bedre, men ikke topp.

Bosch sine er dyre og ikke nevneverdig bedre enn de originale. Så da lander jeg på de originale.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

EV-FTW

Jeg har klaget på viskerne fra Biltema. Sist kjøpte jeg til begge sider fremme, men byttet bare på førersiden. Og ja, den var elendig. I går byttet jeg på passasjersiden, da visker der begynte å bli dårlig. Gjorde biltemaviskeren jobben? Nei, noe elendig skit! Det er altså da visker nummer to, av de dyreste til Biltema, som legger igjen store streker og område den ikke rengjør! Og dette er flunk ny visker. Så kjøper ikke en visker fra dem på ny, det blir med den ene gangen jeg kjøpte til begge sider!

Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Burger

Hvilken av viskerne til biltema var du misfornøyd med?

Etter over tre år på forumet her så virker det som noen er veldig misfornøyde med Biltema sine viskere men sier som regel ikke hvilke det er.

Flere, inkludert meg, er fornøyd med clear vision.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Sele

De jeg kjøpte for over et år siden fra Biltema la ikke igjen en strek på vinduet før de startet og bli slitt. De jeg kjøpte nå i høst fra Biltema la igjen en strek og to helt fra starten men fult akseptabelt for meg. Jeg har nå kjøpt Bosch på nettet fra Tyskland som jeg vil prøve ut.

Slik som Øystein K viser er ikke akseptabelt på nye viskere. Men jeg kan ikke forstå at det skal være så stor forskjell fra bruker til bruker på samme type viskere.

Goggen123

Mulig variasjoner med samme merke kan ha noe med hvor slitt frontruta er?

leafnor

Bruker bare Biltema. Og funker for meg. Skal sies at jeg har prøvd annet for noen år siden, men levetid og ytesle står ikke i stil med pris.
Biltemaviskere som Øystein K viser på bilde har jeg aldri vært bort i. Dog fått slikt resultat om det er is/slaps på selve mekanikken i bladet så de ikke får føyd seg til ruta.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

EV-FTW

Jeg har kjøpt de «dyreste» til Biltema.
Bildet jeg la ut i går, ble tatt når det var 6 grader ute. Ingen snø eller is som hindret optimal funksjon.
Dette er erfaringen med både fører- og passasjersiden, at den lager streker, og legger igjen et felt som ikke viskes. Og begge gjorde det fra dag 1 ut av pakken, bare de ble da som sagt kjøpt på likt, men montert til forskjellig tidspunkt.

Vedlagt ligger bilde av viskerne jeg kjøpte.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

leafnor

Når jeg tenker etter, de dyreste har jeg hatt skuffelse med. Så kjøper de billigste.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Sele

Bruker de samme som Øystein K linker til og har som sagt et annet resultat. Siden det er et felt som visker ikke tar så tenker jeg svakt trykk på viskerarmene,men merkelig at samme type viskerblad kommer ut med så forskjellig resultat..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA