Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterdekk 2018 Trilling

Startet av Ronnyschafer, onsdag 10. oktober 2018, klokken 14:35

« forrige - neste »

Ronnyschafer

Må ha nye vinterdekk da han som lånte bilen sist vinter kjørte med for lite luft og dekkene nå siver luft. Verkstedet sier de ikke kan repareres.

Spørsmål da er

Kan 175/55R15 + 155/60R15 kjøres på originale felger?

Hvilke dekk anbefaler dere?

Har kjørt Nokian bak/ Toyo foran siste 3 år og egentlig vært fornøyd men Nokian er dyre til en bil som for det meste kjøres på saltet vei av venner eller står parkert.

Kan Toyo både foran og bak være greit?

elekTrond

Hva er rullemotstand osv... på EU-stickern? Hva sier relevante dekktester?

Toyo med nøtteskall var the shit for tyve år siden. En kompis putta det på Vovvo 240, mens jeg spanderte Bridgestone piggfri på muttern etter å ha bulket piggdekk-felgene hennes. Først murret hun fælt, men siden har hu ikke kjøpt eller kjørt pigg her på Innlandet.

Sjøl har jeg vunnet glatta-autoslalom både på ti år gamle Yokohama, så vel som splitter nye Kumho (de med forrige Nokian mønster-matrise) kjøpt for premiepengene. Jeg har kun kjøpt ikke-testvinnere de siste tyve årene, med unntak av nåværende Conti CVC6 i org.dim, som jeg kjøpte billig av høggern.

Strengt tatt kjente jeg ikke den store forskjellen på tilnærmet nye CVC6 og fem år gamle CWC TS76 + TS800 som satt på bilen som ny. Nesten så jeg ble fristet/provosert til å kjøpe kontinentale piggfri når den tid kommer. Dog slo jeg fra meg noen nye piggfri med veldig runde skuldrer og få seipinger. De minte mest om sommerdekk. Ikke var de billige heller. Har glemt merke og modell.

Jeg er ikke redd for å prøve lavprisdekk, bare mønsteret og gummiblandingen føles ålreit ut.
'13 Mjau

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA