Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Seter/interiør i ny Model X

Startet av Albedo, tirsdag 09. oktober 2018, klokken 22:05

« forrige - neste »

Albedo

Etter lang tid på gjerdet ramlet jeg omsider ned på å bestille en X75D! Rett nok har jeg fremdeles muligheten til å avbestille, men nå tror jeg det faktisk blir ny bil.

Derimot har jeg fremdeles muligheten til å endre design, det jeg sitter og lurer på nå er interiør. Jeg har nå valgt "Sort Premium" som jeg antar er disse veganskinn-setene jeg har lest om tidligere? (hvis ikke, fint hvis noen kan oppklare om det har kommet ennå en endring her...)

Grunnen til at jeg har valgt "premium" er:
- Føles litt "feil" å ha stoffseter i en såpass dyr bil
- Jeg tror at setene i kunstskinn/veganskinn/plastic... er lettere å holde rene enn tekstil. For mitt vedkommende kommer bilen til å bli utsatt for en del påkjenninger i form av søl og gris fra barn. (også derfor jeg valgte "sort")

Ser at det var noen diskusjoner om dette i 2017 (da veganskinn var nytt), finner ikke noen nyere tråder, så er spørsmålet om noen kan dele sine erfaringer så langt? Er det riktig at premium er best med tanke på renhold/holdbarhet? Andre erfaringer med de to variantene?

krl

Mangel på tråder om plastsetene på elbilforum bør vel tolkes svært positivt :)

Jeg antar at de sorte plast"skinn"setene er langt enklere å holde rene enn stoffvarianten. Så hadde antageligvis valgt plast ved kjøp selv. Selv om ekte skinn står langt høgere i kurs for min del. Forhåpentligvis tar Tesla til fornuft og relanserer nappaskinn etc. etterhvert.

Vhagar

Har selv stoffseter, ville ikke hatt "vegan" seter for alt i verden. Og selv om jeg ikke har unger (eller andre) som søler når de sitter i bilen (skjønner det bare ikke) så ser de ut til å tåle mye da de virker litt glatte i forhold til andre merkers stoffseter. Jeg ville tatt en tur til Tesla og sett/tatt på de ulike setene først som sist.

Ellers, hvordan de klarer seg kommer nok helt an på bruk. Tesla bjør sine seter såg jo ikke ut, hvitt var jo helt blått av buksene. Tesla Kim sine hvite (hun har 2 små gutter) såg bedre ut vil jeg påstå. Og hvordan de ser ut etter voksen bruk kan vel også være greit å få med seg i den siste linken.

Ja, alle desse har hvite seter, men jeg vil tro at graden av letthet med tanke på å holde de rene er overførbart til sort.

Tesla Bjørn sine hvite seter
Jeg gadd ikke sjekke nå, mulig han hadde ekte skinn i sin siden de både er perforert og så gamle?
https://www.youtube.com/watch?v=dKq7f2fm9UM
Og en follow-up
https://www.youtube.com/watch?v=QzzodRfNj0w

Tesla Kim
https://www.youtube.com/watch?v=xzN5d7r-j6o
Follow-up
https://www.youtube.com/watch?v=dFlWNz161eU

Dærik
https://www.youtube.com/watch?v=yEkmPaoBYZs

Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

tibber73

Jeg har en S75D med svart vegan. Setene er varme nå på høsten og var ikke klamme da vi kjørte til Spania.
Du får i tillegg et mye bedre taktrekk som ser eksklusivt ut.
Det er dyrt, men anbefales
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

hELgenen

Hva er det med taktrekket som gjør at du anbefaler det? Kun utseende eller har det noen funksjon?

tibber73

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 09. oktober 2018, klokken 22:35
Hva er det med taktrekket som gjør at du anbefaler det? Kun utseende eller har det noen funksjon?
Med premium: Alcantara
Har absolutt ingen funksjon annet enn at det er et fint taktrekk. Tåler kanskje noe mer en skum m/stoff.
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

matsbue

Noen som vet hvordan det lyse taktrekket med premium er? Tilsvarende alcantara, eller mer som det mørke taktrekket uten premium?

CaZpaH

Sitat fra: matsbue på tirsdag 09. oktober 2018, klokken 22:48
Noen som vet hvordan det lyse taktrekket med premium er? Tilsvarende alcantara, eller mer som det mørke taktrekket uten premium?

Lys alcantara.

For øvrig har hvite seter alltid vært vegan. Også på teslabjørn sin bil.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Futurecar

Vi var veldig usikre da vi skulle bestille inventory for en god måned siden men vi gikk for stoff og angrer ikke på det. Kjempegode å sitte i og ingen problem å holde rent. 2 barn i barnesete bak. Følte ikke det var verdt ekstrakostnader. Men vegan/skinn/stoff er vel veldig avhengig av hva man selv ønsker. Har hatt 4 privatbiler, samt to firmabiler. Alle med stoff og aldri skjønt helt vitsen med skinn:)

Kramzz

Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

tibber73

Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Lille Lance

X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

krl

Skinnseter er borte, stoffseter er borte, lyst tak er borte, sølvgrå lakk er borte etc. etc.. Dette må gå utover salget etterhvert!

jkirkebo

Sitat fra: Øggen på lørdag 10. november 2018, klokken 12:02
Stoffseter borte..........

Blir verre og verre dette. Snart er det vel bare en farge og en type interiør igjen, AP blir inkludert og alt man kan velge mellom er antall seter :(

Glad jeg kjøpte X når jeg gjorde, og kunne velge fritt type og farge på interiør. Har bl.a kombinasjonen karbonfiber og stoffseter, ikke noe av det går an å få lengre. Tommel ned, Tesla!

Dette lover ikke bra foran introduksjonen av TM3. Det er lite aktuelt for oss å ta ut reservasjonen om stoffseter ikke blir tilgjengelig. Da må vi nok se på andre alternativer.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA