Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sterk vibrasjon under kjøring

Startet av Hrafn, torsdag 14. september 2017, klokken 22:12

« forrige - neste »

Hrafn

Har fått et litt merkelig problem .

Plutselig når man kjører begynner bilen å vibrere ganske sterkt . Jeg mener at det kommer fra framakselen eller noe i nærheten . Hvis man stopper bilen og kjører videre er vibrasjonen fortsatt der , hvis man stopper bilen , setter gir i P og så kjører man videre er vibrasjonen borte . Det har skjedd nå 6 ganger i løpet av 2 måneder , av og til med 3 ukers mellomrom , men det kan skje neste dagen igjen også .
Bilen vibrerer så sterkt at man ikke vil kjøre videre og stopper på første mulighet . Først trodde jeg at det hadde noe med dekk å gjøre siden disse var ganske sliten men dekk har jeg byttet og problemet er der fortsatt . Nissan hadde bilen og fant ikke noe , men det er selvsagt vanskelig hvis de ikke får fram vibrasjonen .

Leafen er 3 år gammelt og har gått 63.000 km .

Leaftekna2018

Et forslag:Ta opp med video med lys og bilde så du får frem beviset..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19
Skoda Enyaq sportline IV80X Racing Blue levert Mai 2022

bob-bob

#2
Sjekk hjulbolter , hjul lagre , drivknuter og evnt en tur på verksted. Ettersom problemet blir borte etter en full stopp er det neppe dekkene dine , bortsett fra om det oppstår i samme hastighet hver gang da .(problemet kan også være lenger inn mot "girboksen" , er nåle/kule lagre der inne. ) :)

leafolainen

Vet at dette er en gammel tråd, men fant du noensinne ut av dette? Jeg har nylig fått et veldig lignende problem som det du beskriver.

Limodriver

Jeg har liten tro på det "vanlige" da ville ikke problemet bli borte ved å sette bilen i P og deretter kjøre igjen.

Kan det være noe som kan forskyve seg ved belastning, men faller tilbake til utgangspunktet når bilen settes i p og hjulene er uten moment? Innfesting av et slag?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA