Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prisliste/brosjyre fra Nederland

Startet av Snart-i3, tirsdag 09. oktober 2018, klokken 18:07

« forrige - neste »

trd-73

Lekte meg med konfiguratoren på Q8. Valgte "all inclusive pakken" til 200.000, men fremdeles var det mulig å velge utstyr for over 300.000 til, så om det blir samme muligheter for e-tron så kan en vel få den over millionen.

Pingle

#16
Sitat fra: trd-73 på onsdag 10. oktober 2018, klokken 22:19
Lekte meg med konfiguratoren på Q8. Valgte "all inclusive pakken" til 200.000, men fremdeles var det mulig å velge utstyr for over 300.000 til, så om det blir samme muligheter for e-tron så kan en vel få den over millionen.
Nå er heldigvis ikke alle velgbare, så jeg klarte ikke å komme meg over 370k på å velge så dyrt som mulig på alle nivåer - med all inclusive.
Om momsfritaket havner hos kunden og det er like mye utstyr å velge til, er det sikkert mulig å havne på 950k. Mao som syrest mulig konfigurerbare ipace.
Men utover all inclusive var det lite jeg gjerne skulle hatt - og klarer meg nok med i underkant av 700k totalt for etron med nødvendig utstyr.
Alt over det er et spørsmål om å få et tilbud jeg ikke kan avslå.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Sandvika

Ser at prisgapet opp mot Model S tettes kjapt når man begynner å huke av på ganske basis ting i 2018. Kan jo lure på om det virkelig er lønnsomt for Audi å vedlikeholde alle disse opsjoner.

trd-73

550.000 i ekstrautstyr fra de som bare må ga alt (Q8) høres ganske lønnsomt ut for meg :)

turfsurf

Etron seiler opp som ett godt kjøp etter prisjusteringen til Jaguar. Har den ett nogenlunde fornuftig forbruk (mindre eller lik Model X) så kommer nok salget til å gå strålende. Populært merke i Norge, godt priset i.f.h.t. konkurentene, bagasjeplass opp mot Model S, hengerfeste m.m.

Største fordelen for Tesla X er plass til 5 eller flere (Audi er i praksis 4 seter) og en stund til SuC nettverket. Jaguar ser jeg ingen grunn til å velge utenom merkelojalitet, litt bedre ytelse og for å skille seg ut.

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Pingle

#20
Sitat fra: trd-73 på fredag 12. oktober 2018, klokken 01:15
550.000 i ekstrautstyr fra de som bare må ga alt (Q8) høres ganske lønnsomt ut for meg :)
Prøvde å få høyest mulig pris (den velger inn og ut avhengig av konfliketer); kom ikke høyere enn knapt 370k inkludert "all inclusive". Og inkludert MVA.

Men for all del, jeg fikk ikke tilgang til menyen for skreddersøm, så det er sikkert noe der som koster (vil ikke vite prisen for silkeseter med Reitanlogo brodert i rent gull). 

Det som er nyttig for oss vanlige forbrukere er å vite at "all inclusive" for Q8 med obligatoriske tilvalg koster 200k uten mva, og ytterligere a la carte koster opptil ca 95k uten mva.

Da bør de nederlandske prisene bli sannsynlige også her.
Å gjette prisen på Limited Edition og Edition One overlater jeg til noen med krystallkule.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

SurSnasen

Sitat fra: Pingle på fredag 12. oktober 2018, klokken 12:20
Å gjette prisen på Limited Edition og Edition One overlater jeg til noen med krystallkule.

Krysser fingrene for at de gir litt ekstra rabatter på Limited Edition og Edition One.

Pingle

#22
Sitat fra: StianSalG på fredag 12. oktober 2018, klokken 12:57
Sitat fra: Pingle på fredag 12. oktober 2018, klokken 12:20
Å gjette prisen på Limited Edition og Edition One overlater jeg til noen med krystallkule.

Krysser fingrene for at de gir litt ekstra rabatter på Limited Edition og Edition One.

Det som taler for, er at Jaguar gjorde det motsatte, og plutselig satt med svært mange kunder som valgte a la carte heller enn å velge pakkeløsningene. Det er lite praktisk for en bilprodusent.
All-included-pakken på Q8 tyder jo også på at Audi tenker slik - jeg mistenker at denne ville vært mye dyrere enkeltvis.

Det som taler mot, er privilegiet med å faktisk komme først (Jaguar gav ikke dette privilegiet til sine "pakke-kunder"). Hvis 50 000 biler per år holder stikk, er neppe dette privilegiet like mye verdt som det er for visse nye elbiler med kø herfra til 2020.
Uansett: Med 650 biler på ti ganger så mange som har reservasjon, blir denne fordelen mer og mer verdt nedover på listen. Hadde jeg vært nr 6 ville jeg ikke vært like tilbøyelig til å si ja, som om jeg var nr 6000 (bortsett fra at nr 6 på listen mer sannsynlig er blodfan av etron enn de som har slengt inn en reservasjon siste få dagene).

Alt avhenger vel av om man vil ha det meste av utstyret i pakken, slik at det svarer seg. For de av oss som må ha krok, rails og nett foran bagasjerom, og ikke mer, skal det mye til for at det lønner seg med LE/EO. Da kunne man sikkert lagt inn kameraspeil og et par andre kjekt å ha-ting og kommet under 700k.
For de som synes LE/EO er sparsomt utstyrt, blir det en annen sak, og jeg regner med at en all-inclusive-pakke av noe slag får dem nærmere målet.

Men, det er store fettflekker på krystallkulen min, og jeg vet ikke hvor ungene har gjemt den.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Sandvika

Ser i motor.no, etter testtur i Namibia at speilene skal koste 15.000..

Pingle

Sitat fra: Sandvika på søndag 14. oktober 2018, klokken 19:30
Ser i motor.no, etter testtur i Namibia at speilene skal koste 15.000..
Det er jo drøyt.
Hørte 1400 euro i video etter lanseringen.
Er det representativt for prisingen av ekstrautstyr blir parallellimport god butikk.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Trond.m

Tipper det kommer pakker som gjør at prisen i realiteten blir lavere.

Pingle

Joda, men om vi skal betale 15000 for utstyr som koster 1400 euro inkl mva i tyskland (regner med at det var den prisen de hadde fått), får vi lov til å betale 3800 ekstra, mao påslag på ca 30% sml Tyskland.
Det vil overraske meg hvis pristillegg er mye lavere i pakkene enn for enkeltkomponenter- lokkeeffekten er like sterk om man slår av 30%, enten prisen er 11200 eller 15000 i utgangspunktet.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

sds

Vet vi hvor offisiell denne prisen er? Jeg ser at artikkelen er skrevet av en svensk journalist for Vi Bilägare/Motor, så det kan stemme at 1400 EUR blir 15.000 SEK inkludert 25% svensk mva.     

Kåre Knatten

#28
Bladet Motor, er etter min mening et blad for de som har bil og er interessert i kjøreturer og camping, for å sette det på spissen. De har ikke hatt noen journalist i Namibia,  men som du skriver, fått en artikkel fra en svensk journalist. Den som har oversatt artikkelen til norsk, er sikkert ikke så bevandret i forskjell mellom norske og svenske avgifter og derfor blir ikke denne artikkelen helt korrekt.

Pingle

Sitat fra: Kåre Knatten på mandag 15. oktober 2018, klokken 10:13
Bladet Motor, er etter min mening et blad fordel som har bil og er interessert i kjøreturer og camping, for å sette det på spissen. De har ikke hatt noen journalist i Namibia,  men som du skriver, fått en artikkel fra en svensk journalist. Den som har oversatt artikkelen til norsk, er sikkert ikke så bevandret i forskjell mellom norske og svenske avgifter og derfor blir ikke denne artikkelen helt korrekt.
Med svensk krone på 0,91 og svensk moms kan jo det stemme.
Eller direkteomregning fra tysk europris til svenske kroner. Det er lov å krysse fingrene :)
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA