Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvilken e-tron-kunde er du?

Startet av Crown, onsdag 03. oktober 2018, klokken 18:20

« forrige - neste »

Pingle

Sitat fra: Kåre Knatten på lørdag 06. oktober 2018, klokken 10:40
Etter hva som er promotert fra Audi, vil modell nr 2 og 3, være veldig sportslige versjoner. Sportsback i 2019 og en GT versjon i 2020. Disse er nok i hovedsak beregnet for andre markeder enn Norge. "Ubrukelige" biler etter mitt behov, som skal ha en bruksbil/hyttebil, med hovedvekt på hytte.

Nå er vel Elaine/ sportback riktignok litt kraftigere enn etron, lavere men like lang og bred, men funksjonsmessig er nok den vs etron som tms vs tmx.

Siden vi har god tid og vil prøvekjøre, kan det gi oss muligheten til å vente til vi får se hva sportback blir.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

turfsurf

Sitat fra: Kåre Knatten på lørdag 06. oktober 2018, klokken 10:40
Etter hva som er promotert fra Audi, vil modell nr 2 og 3, være veldig sportslige versjoner. Sportsback i 2019 og en GT versjon i 2020. Disse er nok i hovedsak beregnet for andre markeder enn Norge. "Ubrukelige" biler etter mitt behov, som skal ha en bruksbil/hyttebil, med hovedvekt på hytte.
Sportsback er vel ikke ubrukelig, det har pleid å være modeller med lang bakluke og fire dører. Litt ala Model S.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

e-Stig

Sitat fra: turfsurf på lørdag 06. oktober 2018, klokken 19:23
Sitat fra: Kåre Knatten på lørdag 06. oktober 2018, klokken 10:40
Etter hva som er promotert fra Audi, vil modell nr 2 og 3, være veldig sportslige versjoner. Sportsback i 2019 og en GT versjon i 2020. Disse er nok i hovedsak beregnet for andre markeder enn Norge. "Ubrukelige" biler etter mitt behov, som skal ha en bruksbil/hyttebil, med hovedvekt på hytte.
Sportsback er vel ikke ubrukelig, det har pleid å være modeller med lang bakluke og fire dører. Litt ala Model S.

For meg som allerede har sportsedan og som syns både A5 og Mustang ser bra ut er e-tron sportsback veldig interessant. Jeg skal verken frakte eller dra tunge ting med bilen. Den er først og fremst til pendling til og fra jobben, samt turer opp og ned langs Vestlandet. Vil tro den konkurrerer litt med TMS, men hvis den er mye større enn A5 venter jeg til de mindre modellene kommer.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

Pingle

Egen tråd for sportback er vel på sin plass, ev sml etron/sportback, men til vi vet noe om produksjonsutgaven blir det vel litt trist tråd.
Uansett 490×198x153, a7-størrelse (i funksjon?), 550l bagasje på konsept, har også sett 600l.
https://ev-database.uk/car/1107/Audi-e-tron-Sportback
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Svolar


Virker som det er minst to ulike kjøpergrupper. En gruppe som må ha en masse ekstra utstyr.

- Viktig for bilens 2. håndsverdi
- Det skal være masse utstyr på en premium bil

Dette gjelder kanskje på diesel biler, men pt har det ikke vært no must på elbiler siden etterspørselen er så bra.
Tviler på at jeg kommer til å gå for det som jeg mener er ´nice to have´ men ikke trenger.
Det som gjør bilen mer praktisk ja kanskje, men vil prøve å holde meg så nærme utropsprisen som mulig.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Svolar på tirsdag 09. oktober 2018, klokken 21:47

Virker som det er minst to ulike kjøpergrupper. En gruppe som må ha en masse ekstra utstyr.

- Viktig for bilens 2. håndsverdi
- Det skal være masse utstyr på en premium bil

Dette gjelder kanskje på diesel biler, men pt har det ikke vært no must på elbiler siden etterspørselen er så bra.
Tviler på at jeg kommer til å gå for det som jeg mener er ´nice to have´ men ikke trenger.
Det som gjør bilen mer praktisk ja kanskje, men vil prøve å holde meg så nærme utropsprisen som mulig.

Audi er på mange måter der Tesla var for 5 år siden, med å tilby en el-familiebil for første gang. Jeg kjøpte billigste sort uten skinn og uten vinterpakke, uten ekstra hifi, men med dobbellader og soltak (som ga takfester), fordi det hadde verdi for meg. Da jeg skulle selge så fikk jeg solgt på under 1 dag siden 99% var mye dyrere pga mer utstyr, mens mer enn 1% ville ha en rimelig.
Tesla Model Y                         2021-

Amatøren

Sitat fra: Svolar på tirsdag 09. oktober 2018, klokken 21:47
Det som gjør bilen mer praktisk ja kanskje, men vil prøve å holde meg så nærme utropsprisen som mulig.
:+1:

Større, bedre plass og viktigst rekkevidde (blir >400 km noe snaut?
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Snart-i3

#22
Det er flere muligheter mtp utstyr.

Billigst mulig gir mye fremkomstmiddel. Kan gi grei økonomi siden det finnes bruktbilkjøpere som kun ønsker billigst mulig fremkomstmiddel. Litt utstyr i denne gruppen vil ofte ikke bli verdsatt i brukmarkedet.

Fornuftig utstyr gir mer glede og koster mer, og her er det et normalt bruktmarked.

Alt utstyr. Når jeg kjøper bruktbil leter jeg etter disse, og er villig til å betale ekstra for det.

De som kommer dårligst ut tror jeg er de som kjøper nesten alt utstyr, men mangler noe spesielt (f.eks de nye speilene). De kan ende i en situasjon hvor tapet er unødvendig stort fordi gruppen som ønsker alt ikke er interesser. Neste gruppe som ønsker en greit utstyrt bil er ofte ikke villig til å betale så mye ekstra for utstyret.

Tilbake til tråden: Hvis e-tron blir for dyr med alt utstyr vil jeg heller kjøre eldre Audi A6/A8 på vinter og åpen bil på sommeren enn å kjøpe en mindre utstyrt e-tron.
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

E

Blir spennende å se - ønsker Audi å lokke til seg de som vil erstatte Octavia/Passat/mondeo eller om dette skal være premium bil med dertil pris.
Vi er veldig fornøyd med elbilen vi har idag - bortsett fra at den er litt liten. En evt. e-tron skal erstatte en diesel stasjonsvogn - og forventer at basismodellen har det vi trenger - og at alt utover dette er ting vi anser som nyttig - men har forståelse for at ikke alle vil ha (dvs. hengerfeste,panoramatak, lastesystemer etc.). At virtuelle speil koster ekstra er greit, men om de forventer at "alle" skal bruke 2-300.000 ekstra så blir det neppe vår neste bil. Sannsynligvis blir det da en "vente hybrid" på oss de neste årene og da vil nok utvalget være mye større.

Ulv

Jeg er i kundegruppen som skal erstatte en Passat Alltrack. Dessverre er Passaten litt trang (selv om vi syntes den virket som den romsligste crossoveren) - mer velegnet for 5 personer enn A6 og BMW 5 serie. Den ble på en måte kjøpt som en ventebil, og har vist seg å være veldig god etter min mening. En større bil med høyere hengervekt og vadehøyde hadde likevel vært supert. Men det er elektrisk drift som er viktigst.

Jeg har en lei tendens til å plusse på alt når jeg kjøper bil, men den blir mer behagelig av det. Egentlig skulle jeg gjerne sett en Fullutstyrt pakke. Mener BMW hadde det.

Frykten min er at Etron blir for liten. Vi er 5. Da er det Q7 e-tron som er alternativet... eller gjerdet.
2018 e-Golf
2016 Passat Alltrack

Kåre Knatten

Nå har jeg fått litt pes for at jeg karakteriserte de to neste elbilene fra Audi som ubruklige. Dette er to store sportssedaner og i henhold til han som ville vente på de to neste modellene fra Audi, fordi E-tron quattro var for stor til hans behov. han må kok vente til 2021, kanskje 2022
:+1:
Sitat fra: e-Stig på fredag 05. oktober 2018, klokken 20:20
Har hatt både A6 og A4 tidligere. Nå har vi en A3 sportsedan som vi er kjempefornøyd med. Skrev oss på liste for over et år siden og har i mellomtiden kjøpt e-Golf så nå må vi seriøst telle på knappene om vi trenger en SUV/Allroad. Egentlig er e-Tron litt for stor så vi kommer til å hale ut tiden så lenge vi kan og se hva som kommer som nummer 2 og 3 fra Audi.

Pingle

Sitat fra: Kåre Knatten på lørdag 13. oktober 2018, klokken 17:58
Nå har jeg fått litt pes for at jeg karakteriserte de to neste elbilene fra Audi som ubruklige. Dette er to store sportssedaner og i henhold til han som ville vente på de to neste modellene fra Audi, fordi E-tron quattro var for stor til hans behov. han må kok vente til 2021, kanskje 2022
:+1:
Sitat fra: e-Stig på fredag 05. oktober 2018, klokken 20:20
Har hatt både A6 og A4 tidligere. Nå har vi en A3 sportsedan som vi er kjempefornøyd med. Skrev oss på liste for over et år siden og har i mellomtiden kjøpt e-Golf så nå må vi seriøst telle på knappene om vi trenger en SUV/Allroad. Egentlig er e-Tron litt for stor så vi kommer til å hale ut tiden så lenge vi kan og se hva som kommer som nummer 2 og 3 fra Audi.
Siste status jeg så var bekreftet oppstart produksjon i 2019 for sportback. Vet du noe jeg ikke vet?
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA