Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prisliste/brosjyre fra Nederland

Startet av Snart-i3, tirsdag 09. oktober 2018, klokken 18:07

« forrige - neste »

Snart-i3

Da er det tilgjengelig en prisliste fra Nederland (Audi.nl) Redigert: Virker ikke på iPad.
https://www.audi.nl/nl/web/nl/modellen/e-tron/e-tron.html#layer=/nl/web/nl/modellen/layer/brochure-form.html?mc=e-tron

Dersom forholdet mellom prisen på bil og utstyr er lik kan man regne seg frem til utstyrsprisene i Norge. Dette gir pris som i tabellen. Alternativet er å ta Nederlands pris å trekke fra mva. Det har jeg ikke gjort.
I "komplett bil" er prisen for Pro line Plus med, siden jeg regner med at man kun kan velge en Pro Line-pakke.


EURNOK
Komplett99 100767 229
Bil84 100   651 100
Advanded exerieur  1700    13 161
Pro line  3300*    25 548*
Pro line S  5900*    45 677*
Pro line Plus  7500    58 064
Audi Technology  2900    22 451
Audi Connectivity  2900    22 451

Da har vi litt mer indikasjon på hva vi kan forvente av priser, så er det bare å vente på den norske prislista.
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

Trond.m

Dette var interessant og gir vel en god indikasjon på hva vi kan vente av priser. Av en eller annen grunn fikk jeg ikke lastet ned prislisten fra iPad, men på PC gikk det greit.

Vegar Beider

Sitat fra: Snart-i3 på tirsdag 09. oktober 2018, klokken 18:07

EURNOK
Komplett99 100767 229
Bil84 100   651 100
Advanded exerieur  1700    13 161
Pro line  3300*    25 548*
Pro line S  5900*    45 677*
Pro line Plus  7500    58 064
Audi Technology  2900    22 451
Audi Connectivity  2900    22 451

Da har vi litt mer indikasjon på hva vi kan forvente av priser, så er det bare å vente på den norske prislista.

Her mangler jo en god del før man har en godt spekket bil:
- Hengerfeste
- Vinterhjul
- Panoramatak
- 4-soners klima
- Oppvarmede seter bak
- Seteventilasjon
- Head Up display
- Assistensystemer
- Soft-close dører
- Matrix LED

Så da kan vi legge på ca. 150.000 til.

Vegar Beider

Forresten ikke helt sikker på om utgangspunktet med et forholdstall mellom bilpris og utstyr blir riktig. Prisen på bilen i euro er høyere enn forskjellen mellom tysk moms og nederlandsk moms skulle tilsi. Så da er det nok andre avgifter på bilen. Men kanskje ikke på utstyret?
Det utgjør vel ikke de helt store summene, så alt tyder fremdeles på at en godt utstyrt bil kommer til å koste rundt 900.000. Vi får håpe det kommer noen pakker som får det noe ned.
 

Orbit

Savner bilder av felg- og dekkalternativene. Fra USA-visning og -konfigurator er det vist noen veldig tradisjonelle 5-ekers 20", og to 21" varianter (5- og 15-ekers "turbindesign"). 19" har jeg bare sett på de kamuflerte bilene, og da i helsvarte felger som nok uansett ikke kommer i den fargen. 21" ser jo bra ut, men 19" vil hjelpe på forbruk og komfort.

Bilene har det vært med Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 (20"/21"-felg), og Pirelli Scorpion Verde på 19". Disse er bra alternativer, men for 19" finnes også Vredestein Ultrac Satin som er helt nede på rullemostand A (men bråker mer). Goodyear sin pressemelding viser til hvor støysvake Eagle F1 skal være i variantene med såkalt SCT-demping, men e-tron sine dimensjoner finnes ikke med SCT i Goodyear sine lister. Testen de viser til er kjørt på 255/50R19 (med BMW X5/Audi Q7), som kan akkurat gå også på e-tron selv om de er litt mindre rulleomkrets enn originalt. Det kan også være at Goodyear kommer med SCT på flere dimensjoner enn tidligere.








DekkDimensjonLastindeksHasighetRulleVåtStøy (dB)
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SCT255/50R19107YCB67
Vredestein Ultrac Satin255/55R19111WAA72
Pirelli Scorpion Verde255/55R19111YCB71
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3255/50R20109YCA68
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3265/45R21108HCA69

(Og siden topphastighet er begrenset til 200 km/t, kan også U og H-dekk benyttes, som åpner for den største Eagle F1-dimensjonen.... med forbehold om at lastindeks er tilstrekkelig)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

daktari

"Alle prijzen vermeld in deze brochure zijn op basis van de prijzen die geldig zijn per 22 november 2018,
tenzij anders vermeld (fiscale waarde), inclusief BTW, kosten rijklaarmaken, recyclingbijdrage en legeskosten. De Audi e-tron is in Nederland te bestellen vanaf 22 november 2018. Zie voor verkoopinformatie audi.nl."

Alle priser oppgitt i denne brosjyren er basert på de priser som gjelder per 22. november 2018, med mindre annet er oppgitt (skattemessig verdi), inklusive moms, kostnader, reparasjonsbidrag og levekostnader.
De Audi e-tron er i Nederland for bestilling fra 22. november 2018. Se for salg informasjon audi.nl.

Kanskje noen undersøker hva mva. i NL er, og hva "kosten rijklaarmaken, recyclingbijdrage en legeskosten" egentlig er for noe.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Orbit

Mva er 21% i Nederland. "kosten rijklaarmaken, recyclingbijdrage en legeskosten" tror jeg er klargjøringskostnader, vrakpant og leveringsomkostninger.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Amatøren

Google translate er ikke helt korrekt enda.....
:laugh:

Alt er avhengig av settingen. Ord plukket et av sammenheng og lignende.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

niknox

#9
Her er priser ex mva på 21%, Euro kurs på 9.50 brukt
   vat   21%
Advanced ext    1 700     13 347
pro line            3 300     25 909
pro line s            5 900     46 322
pro line plus    7 500     58 884
audi technology    2 900     22 769
audi connecntivit 2 900     22 769
bil                 84 100     653 000
               sum  NOK 770 769, med pro line plus

Svolar


niknox

Ja listepris i Norge har jo blitt oppgitt- ca 653 000 var det ikke det?

Trond.m

651.900 ink. frakt og levering Oslo for å være nøyaktig

Vegar Beider

Sitat fra: niknox på onsdag 10. oktober 2018, klokken 09:21
Her er priser ex mva på 21%, Euro kurs på 9.50 brukt
   vat   21%
Advanced ext    1 700     13 347
pro line            3 300     25 909
pro line s            5 900     46 322
pro line plus    7 500     58 884
audi technology    2 900     22 769
audi connecntivit 2 900     22 769
bil                 84 100     653 000
               sum  NOK 770 769, med pro line plus

Ja, så en godt utstyrt bil kommer til å koste over 900, om det ikke dukker opp noen fornuftige pakker som gir litt rabatt. La oss håpe det.

Trond.m

Hvis du med godt utstyr mener alt utstyr, så er det vel mulig at prisen nærmer seg 900. Men Edition One og Limited vil nok koste mye mindre...men de regner du kanskje ikke som godt utstyrte.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA