Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Klemfare i nakkestøtten

Startet av Sirup, mandag 12. november 2018, klokken 18:58

« forrige - neste »

Sirup

Har ikke tenkt over at det kan være klemfare for barn i nakkestøtten, men i dag ble minstemann på fem år klemstret fast i den.

Jeg har regulert nakkestøtten opp noen centimeter for å passe min høyde.

Det som skjedde var at minstemann løsnet seg fra stolen sin og reiste seg opp inne i bilen når vi parkerte. Han holdt seg i førersetet ved nakkestøtten. Når jeg satte bilen i park så gikk nakkestøtten automatisk ned og klemstret fingrene hans.

Han fikk veldig vondt, men det gikk bra uten noen skader.

Andre som har opplevd at ungene har klemstret eller skadet seg i bilene?
VW e-Golf
Tesla Model X75

Hodetelefoner

Godt han ikke satte fingrene i dørene. Vinduene. Glideskinnen til setet.
Vi lever i veldig farlige tider ;)

geear

Kjedelig. Kan vel unngås med enten

a) Slå av easy entry?

eller

b) Forby apekatter i bilen og la barna sitte fastspent og stille til bilen står parkert?  :police:

Nodland

Akkurat samme skjedde med min 6 åring samme dagen jeg hentet bilen, han var nysgjerrig og etter vi parkerte så reiste han seg opp for og se bedre mot skjermen eller noe, og så var det forskjellig innstilling på nakkestøtten i min profil og easy entry profilen dermed så klemte han fingeren.. Og det gjorde nok vondt ja.

Jeg tenkte ikke over at nakkestøtten kom til og bevege seg i det hele tatt, så jeg forstod ingenting når hylinga startet.

Løsningen er veldig enkel, ha samme innstilling på nakkestøtte høyden i både fører og easy entry profil. så den ikke beveger seg.

Det gikk jo bra, men det er jo en ubehagelig opplevelse. Men nå er det jo skrevet om så kanskje noen leser det og er opplyst  om det :) Ingenting er bedre.

Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA