Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TU.no: VW besøker batteriprodusenten annenhver uke

Startet av Amatøren, mandag 08. oktober 2018, klokken 08:28

« forrige - neste »

JorgenM

Broom-artikkel idag:
https://www.tv2.no/broom/10133593/

Rundt 250k, da snakker vi vel om den nye "folkebilen"  :+1:
Aldri likt VW, men som elbil-entusiast er det spennende å følge med på utviklingen deres nå :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Mobileum

Med en pris fra 250.000, rekkevidde opptil 600 km, OTA, 125 kW ladekapasitet, servicenett over hele landet, kort vei til deler, tysk kvalitet, osv. Blir nok en kjempehit!
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

jlan

Sitat fra: emmern på onsdag 10. oktober 2018, klokken 16:54
Kan noen forklare hva strategien til VW egentlig er i det lange løp?
VW har mange merketro kunder. Jeg tror hovedstrategien er å selge én fossilbil til til de 99% av kundene deres (internasjonalt) som enda ikke er klar for elbil.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF


Philip Marlowe

#34
Dette viser jo egentlig hvor bakstreverske VW er. Synes derfor at disse spenstige elbilplanene deres virker lite troverdige.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Amatøren

Sitat fra: Mobileum på torsdag 11. oktober 2018, klokken 08:49
Med en pris fra 250.000, rekkevidde opptil 600 km

Tror nok bilen får minste batteripakken til 250.000,-.

Den skal vist nok komme i tre utgaver: Small, Medium, Large

Sitat fra: dinside.noFor den ordinære I.D., også kalt Neo, vil det bli tre tilgjengelige batterikapasiteter, et slags small-, medium-, large-konsept.

Den minste utgaven skal gå 33 mil, målt etter WLTP-metoden, og ha et batteri på 48 kWh, får vi vite før en kommunikasjonsansvarlig kommer og stopper videre utbrodering.

Det kan bli mulighet for at selv medium batteripakke vil bli dyrere enn e-Golf, men uansett er minste batteripakke en forbedring fra dagen e-Golf. Så ja, dette lover godt!  :+1:
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Ketill Jacobsen

Sitat fra: Philip Marlowe på torsdag 11. oktober 2018, klokken 11:49
Dette viser jo egentlig hvor bakstreverske VW er. Synes derfor at disse spenstige elbilplanene deres virker lite troverdige.


Holdbarhetsdatoen for å hevde at VW ikke har en seriøs satsing på elbiler er i ferd med å gå ut. Advarsel!

zbk

VW skal ha skryt for at de faktisk leverer et brukbart antall elbiler sammenlignet med de fleste andre. Når det gjelder evnen til å få ut nye modeller som ikke er en hack på en eksisterende fossilbil får de Tesla-uker til å virke korte...
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Amoss

Sitat fra: Ketill Jacobsen på torsdag 11. oktober 2018, klokken 13:27
Sitat fra: Philip Marlowe på torsdag 11. oktober 2018, klokken 11:49
Dette viser jo egentlig hvor bakstreverske VW er. Synes derfor at disse spenstige elbilplanene deres virker lite troverdige.


Holdbarhetsdatoen for å hevde at VW ikke har en seriøs satsing på elbiler er i ferd med å gå ut. Advarsel!

Holdbarhetsdatoen er satt til den dagen VW beviser at de faktisk leverer ett seriøst bidrag. Konsepter, konverteringer, lovnader, forsikringer og lav-serie produksjon påvirker ikke denne holdbarhetsdatoen, selv om det kan gi håp om at en ending kan være på vei.

Ja, skal applaudere selv den dagen dette skjer, men i mellomtiden tillater jeg meg å være skeptisk og forholde meg til det gamle sloganet fra en viss TV-serie: "Du tror det ikke før du ser det"...
Model S 85D

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: zbk på torsdag 11. oktober 2018, klokken 13:41VW skal ha skryt for at de faktisk leverer et brukbart antall elbiler sammenlignet med de fleste andre.
Tja, kanskje i Norge. Globalt er de vel knapt på topp ti.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Mobileum

Sannsynligvis fordi markedet har vært alt for lite for en storprodusent som VW. Starttidspunktet er nok nøye planlagt.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

turfsurf

Nøye planlagt for å maksimere profitt på kort til medium sikt. De tar ihvertfall ikke noe samfunnsansvar.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Ketill Jacobsen

Sitat fra: turfsurf på torsdag 11. oktober 2018, klokken 20:06
Nøye planlagt for å maksimere profitt på kort til medium sikt. De tar ihvertfall ikke noe samfunnsansvar.


Synes dette er uriktig kommentar. Foreløpig er det knapt noen som har tjent penger på elbiler. VW kommer inn på et tidspunkt de kanskje ikke taper penger på elbiler og med en bil som i pris og spesifikasjoner konkurrerer godt med fossilbiler. Synes dette er beundringsverdig av VW og de tar absolutt samfunnsansvar ved å være den første store bilprodusent som går ut med klare målsetninger om millionproduksjon innen få år.

bno

#43
Sitat fra: JorgenM på torsdag 11. oktober 2018, klokken 08:17
Broom-artikkel idag:
https://www.tv2.no/broom/10133593/

Rundt 250k, da snakker vi vel om den nye "folkebilen"  :+1:
Aldri likt VW, men som elbil-entusiast er det spennende å følge med på utviklingen deres nå :)

Hvis der tror på julenissen. ja da så. Det har tatt 30 år å komme hit pga trenering. VW er et kjeltringfirma de er kriminelle og det samme går for resten av EU politisk og bilindustri. De går hånd i hånd. Forstå det.
Man tar ikke livet av høna som legger gullegget. Pengen kommer inn gjennom vedlikehold og da er eks. hybrid den største skitten for familieøkonomien. VW kjemper med nebb å klør og kommer tiøå nå kanten av stupet om litt og da, da spørs det om de går utfor kodak moment eller kapitulerer og blir en underleverandør til Kina produksjon.
https://resett.no/2018/10/07/den-elektriske-bilen-er-fremtiden/

@Ketill Jacobsen
Riktig helt riktig så menn


Rollep

Sitat fra: turfsurf på torsdag 11. oktober 2018, klokken 20:06
Nøye planlagt for å maksimere profitt på kort til medium sikt. De tar ihvertfall ikke noe samfunnsansvar.
Herregud :D
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA