Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kona er død

Startet av Navl1, søndag 07. oktober 2018, klokken 18:05

« forrige - neste »

Biff

Prøver du å si at vi må bruke makt på bakluka til kona?  :o

tuono

Du får gjøre som de andre med samme problem: Få den justert. Er en problemfri garantisak som visstnok lett lar seg løse ifølge de som har rapportert inn samme problem.

Navl1

Da var 12v flatt igjen. Denne gangen er omtalte lys koblet fra bilen. Bilen ble sist brukt i går.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

TorT

Hvis batteriet har vært skikkelig tømt, er det ikke sikkert det blir bra igjen.

Cydonia

Dette har blitt nevnt før, både her i forumet og i Facebook-gruppen. Selv dro jeg tilbake til forhandler et par dager etter levering, låsen på bakluka ble justert på 5 minutter. (Mistenker at mange er levert med låsen på bakluka litt for "stram", slik at selv når smekket igjen så har den ikke godt nok tak, og kan sprette opp når det rister litt på ujevn vei.)

Sitat fra: Håkon77 på søndag 14. oktober 2018, klokken 21:52
Bakluka er håpløs på Kona. Den må slamres igjen som om det var siste gang. Opplevde i går at den åpnet seg på motorveien uten forvarsel. Har tydeligvis ikke vært slamret hardt nok igjen.
Hyundai KONA electric 2018

Biff

Sitat fra: Cydonia på onsdag 19. desember 2018, klokken 10:25
Mistenker at mange er levert med låsen på bakluka litt for "stram"

Hater når bakluka på Kona er for stram...    :o

Vidar_S

Sitat fra: Cydonia på onsdag 19. desember 2018, klokken 10:25
Dette har blitt nevnt før, både her i forumet og i Facebook-gruppen. Selv dro jeg tilbake til forhandler et par dager etter levering, låsen på bakluka ble justert på 5 minutter. (Mistenker at mange er levert med låsen på bakluka litt for "stram", slik at selv når smekket igjen så har den ikke godt nok tak, og kan sprette opp når det rister litt på ujevn vei.)

Er dette det samme som beskrives i denne videoen: https://www.youtube.com/watch?v=CYVJBmS3wEY   eller et urelatert bakluke-problem?

Navl1

Mysteriet er oppklart, løs ledning i motorrommet, medførte strøm på avveie
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Navl1

Og mysteriet blir dypere.

Ble på nytt oppringt av verksted i dag, hadde ikke rukket å hente bilen enda.

Den taper fremdeles strøm en eller annen plass, og de har ikke funnet ut av det.... Så nå står jeg her uten bil da...
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Biff


SigJar

Akkuratt det samme skjedde med min forrige uke. Fulladet bil som ikke hadde blitt brukt på 2 dager, men antar at jeg ville sett eventuelle lys. Ingen varsler om åpen dør etc når jeg fikk gang på 12v igjen. Følger!

trondhla

Å finne strømtyv på 12 volts kretser burde være barnemat for et verksted. Det høres ut som om forhandleren din burde se litt på denne video:
https://www.youtube.com/watch?v=lRcj1fQcWwU

jings

Navl1, fant de ut av problemet med at 12Vs batteriet tappet seg? Har fått samme feilen på min 2 måneder gamle Kona. Stod i ro i 2,5 dager, og endte opp med 3.6V på 12Vs batteriet...

Forhåpentligvis så finner forhandler ut av det, de har konkludert med at den "lekker strøm", og driver og feilsøker videre...

HSv

Det samme har skjedd med min tre-fire ganger. Helt dødt 12v batteri, og følgelig helt død bil. Men hjelp fra en startbooster så kommer bilen fint igang, og kjører som normalt.

Først leverte jeg den inn og fikk skiftet batteri. Ingen hjelp i det.

Nå har den vært inne hos forhandler i en ukes tid, og jeg har fått beskjed om at de har skiftet sikringsboksen i dashbordet på bilen. Dette er visstnok noe mer enn bare en sikringsboks. Det er veldig lang leveringstid på denne boksen, så forhandleren har plukket ut en fra en usolgt bil og satt den inn i min.
Jeg skal hent bilen i ettermiddag, og så får jeg bare se om det er noe hjelp i.
Uansett er jeg nå den lykkelige eier av en startbooster fra Biltema, så om problemet fortsetter slipper jeg iallefall å stå og vente på Viking.

jings

Sukk, er vel noe tilsvarende problem med min bil. Skulle opprinnelig ha bilen en dag (onsdag) for å feilsøke, men ble oppringt om at de "måtte ha den over helgen". Feilsøknings metoden var visstnok å plukke av en og en del og så sjekke med Hyundai, "Hva plukker vi vekk neste gang?"
Fikk inntrykk av at de ikke regnet med å få den montert sammen før et godt stykke ut i uken. I tillegg så satt jeg igjen med oppfatningen om at det ble det så sinnsykt mye arbeid for verksted om jeg skulle ha leiebil i denne perioden, så det hadde vært greit om jeg lot være... Jeg vil jo ikke at lage bryderi for stakkars verkstedet, og skjønner jo at man må regne med at en to måneder gammel bil trenger en uke eller to på verksted for å fin tunes....
Er vel like greit å bare kjøpe seg en startbooster med en gang....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA