Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Kona er død  (Lest 24356 ganger)

Vidar_S

• Sr. Member
    • Vis profil
Sv: Kona er død
« Svar #90 på: Torsdag 24. November 2022, klokken 16:38 »
Kona er over tre år, og 12V-batteriet har tappet seg ved gjentatt småkjøring. Først på søndag og så igjen i dag. Sjeldent bilen kjøres mer enn 20 min sammenhengende.
BnH sier at bilen må leveres inn, for to dager, slik de kan feilsøke. Noen som vet, om det viser seg at 12V-batteriet er synderen (slitt el.), vil det dekkes på garanti eller ikke? Mener å ha lest et sted at 12V har tre års garanti som standard.

Jeg fikk "endelig" problemer med mitt 12V-batteri etter nærmere 3,5 år uten å ha vedlikeholdsladet, men her på mandagsmorgenen var det dødt. Var i utgangspunktet innstilt på å måtte kjøpe nytt selv, men etter en telefon til forhandler opplyste de om at de opererte med samme garanti på det som på bilen (5 år) og det endte opp med en sjekk av 12V-systemet og kostnadsfritt bytte av 12V-batteri etter at de konkluderte med "defekt batteri".

TB

• Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
    • Vis profil
Sv: Kona er død
« Svar #91 på: Torsdag 24. November 2022, klokken 17:05 »
Det er bra Hyundai bytter disse 12V batteriene, vil trolig være en liten kostnad, enn omdømme for ustabil bil.

Hyundai har forholdsvis kort service intervall. Tar inn igjen en del av kostnadene der..?

Noen som har fått byttet 12V uten at service er gjennomført etter oppgitt plan?
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019