Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ingen sete- og rattvarme med forvarming

Startet av sjokomelk, lørdag 06. oktober 2018, klokken 23:27

« forrige - neste »

sjokomelk

Da var tiden av året hvor det er deilig å bruke forvarming på bilen før man skal ut å kjøre kommet igjen, og jeg har den siste uka varmet bilen på morningen før jeg har dratt på jobb. Og i kveld etter å ha vært på besøk hos noen satte jeg på varmen 15 minutter før jeg skulle dra. Men da jeg setter meg inn begynner jeg å lure på om ikke bilen begynte å sette på sete- og rattvarmen under forvarming med en oppdatering som kom i vinter..? For når jeg setter meg inn i bilen nå er setet og rattet kaldt. Men setevarmen står på 2 og rattvarmen står også på. Varmen kommer etter at jeg har "startet" bilen og begynt å kjøre.
Er det bare hos meg det har sluttet å virke? Eller innbiller jeg meg at det har fungert en gang tidligere?
Har versjon 2018.32.4 for sammenligning.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

What-a-watt

Har en ganske ny TMS med siste software. xxx 215. Satte på forvarming med utetemperatur 2+ 15 minutter før avreise. Ved avreise var det 23+ i kabinen. lunkne seter (stoff), og akkurat passe temperatur på rattet. Herlig  :D

Ellemelle

Hos meg er det motsatt. Jeg har aldri brukt rattvarme, men nå i det siste så varmes rattet automatisk hvis man setter på aircon fra appen.

mthoring

Virker som om Tesla har endret logikken her. Før var forvarming av ratt og sete avhengig av om det stod på når man sist parkerte bilen. Nå ser det ut til at det kun er avhengig av at utetemperatur er lav nok.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

What-a-watt

Sitatutetemperatur er lav nok.

Men hva er "lav nok", og hva avgjør om jeg fryser mer på henda enn det andre gjør?  :D

mthoring

Det vet jeg ikke, og jeg synes det var bedre når det var styrt av om det var på ved parkering.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

sjokomelk

Da er det ikke bare jeg som innbiller meg ting. Det har ikke vært kaldere enn 5-6-7 grader ute på det kaldeste her så langt i høst, så jeg får følge med litt utover.
Men må si at jeg også likte bedre at varmen ble aktivert ut i fra de innstillingene som var da man parkerte. Jeg er en skikkelig frysepinn :laugh:
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Ellemelle

Sitat fra: mthoring på søndag 07. oktober 2018, klokken 10:19
Det vet jeg ikke, og jeg synes det var bedre når det var styrt av om det var på ved parkering.
Er du nå sikker på det? :-)
Det har jo vært nevnt av brukere tidligere at rattvarme er noe man skrur på om morgenen når det er kaldt, og ikke noe man kjører rundt med hele dagen. Ergo vil rattvarmen være avskrudd når man parkerer, for den vanlige bruker.

cra

Manuell fjernstyring av seter/ratt via mobilapp, takk. Da har jeg kontroll. Disse "smarte autogreiene" fungerer sikert for mange, men ikke alle - og i alle fall ikke for meg.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

z4rd

Det vises med logo i appen i alle fall når man setter i gang forvarming og den fyrer opp sete+rattvarme, med en sånn "kulde"-logo. Hvis den ikke aktiverer disse, så vises bare lufta fra ventilene i appen.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Vhagar

Sitat fra: cra på mandag 08. oktober 2018, klokken 12:28
Manuell fjernstyring av seter/ratt via mobilapp, takk. Da har jeg kontroll. Disse "smarte autogreiene" fungerer sikert for mange, men ikke alle - og i alle fall ikke for meg.

:+1:
Pluss manuell styring av frontrute/bakrute/speil av/på i app'en.

Sånn det er nå varmer den opp f.eks. bakruta uten behov. Bilen står tørt innendørs, men kjølig nok til å aktivere auto-funksjonene.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

mthoring

Sitat fra: Ellemelle på søndag 07. oktober 2018, klokken 12:09
Er du nå sikker på det? :-)
Det har jo vært nevnt av brukere tidligere at rattvarme er noe man skrur på om morgenen når det er kaldt, og ikke noe man kjører rundt med hele dagen. Ergo vil rattvarmen være avskrudd når man parkerer, for den vanlige bruker.

Ja, helt sikker. Den husket innstillingen om at den var på når jeg startet bilen, men det var ikke lunk i rattet selv om jeg hadde forvarmet den i 10 min.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Belloq

virker som om det har med temperaturen ute å gjøre , merket når det har vært på det kaldeste så har rattet vært varmt, men ikke når det har vært mildere. Så tror dette går på ute tempen.
P85 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA