Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

EVSE signaliserer jordfeil når den gamle 2012-EVSE ikke gjør det.

Startet av sylwester, fredag 05. oktober 2018, klokken 22:47

« forrige - neste »

sylwester

Så jeg bruker EVSE-kabelen som fulgte med 2018 for sørste gang idag og har på timer, men lot merke til at EVSE blinka grønt. Sjekket manualen og den sa det betydde jordfeil og at jeg måtte kontakte elektriker.

Gikk bort til den andre bilen og tok ut den sin og den viste ingen slike feil. Helt grønt lys og all systems go, men det er jo Type1 så den kan ikke brukes til den bilen :-(

Skal av gårde klokka 5 til Karlstad og var redd den ikke skulle starte på timer så jeg tvang den og tilsynelatende så lader den, men nå blinker den grønt mens den har et orange lys.

Så er dette en feil på kabel, en mer kravstor EVSE som ikke liker IT eller er det noe fei på det elektriske anlegget? Siste høres litt rart ut når den gamle kabelen ikke klager i det hele tatt.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA