Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladetimer. Hvordan kun stille inn avgangstid slik som på eldre Leaf?

Startet av sylwester, fredag 05. oktober 2018, klokken 19:33

« forrige - neste »

sylwester

Jeg har hatt min 2018 siden April og imorgen skal jeg til Karlstad, dvs. 243km. Jeg har derfor lyst til å starte forvarmet og fullada til avgang 04:45 imorgen.

På 2012 så gikk det an å kun sette avgangstid og ha start tid som *, men ser ikke helt at det er mulig på 2018. Hvordan skal jeg få den til å starte når den må?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Sense

Kan du ikke lade fullt og bruke appen til å forvarme kupeen ved frokostbordet?
Hvis du tenker på hvordan den akkurat skal være fulladet når du skal kjøre, så kommer det vel opp i displayet hos deg hvor lang tid den bruker før den er fulladet, når du er koblet til laderen.
Vi har en ladestasjon der vi kan stille inn ladestyrken. Den har vi til vanlig kun stående på 10A, samme som schuko. Det gir ca. 6,5 % økning av SOC pr. time.




Beckern

Usikker men det er vel en "prioriter fulladet batteri" check boks der?

sylwester

@Sense Siden jeg ikke hadde tid til å forske på dette og at jeg fikk et potensielt jordingsfeilproblem (laget egen tråd) så endte jeg opp med å starte lading for å være sikker på at den ville være ferdig :-)

Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA