Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sw 9.0

Startet av Jørn Elstrøm, fredag 05. oktober 2018, klokken 19:12

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: Flip på torsdag 18. oktober 2018, klokken 19:54
Heldigvis er det ikke påkrevd med service på Tesla så du kan jo spare 5800...

Og likevel få oppgradering til V9 når den slippes.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

krl

Selgerne jeg har vært i kontakt med anbefaler service annen hvert år.. Så da er kostnaden overkommelig.

Men for å sammenligne, så koster service A på Mercedes B250e under 1000 kr...

What-a-watt

Du trenger ikke å ta den selger anbefaler heller. Mercedes krever at det tas service for at garantien skal være gyldig. Det gjør ikke Tesla.

o.b.lix

Det er i hovedsak bytte av væsker (bremse, kjøle) annethvert år som er viktig, og der det saltes, er bremsesmøring også en god ide, gjerne hvert år. Evt bytte av bremsebelegg når de er slitt, mine må sikkert byttes til våren.

Det store luftfilteret skal byttes hvert fjerde år, det lille vet jeg ikke, sikkert oftere.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Skjøteledning

Mange teorier når det gjelder å ta service.
Min erfaring er positiv når det gjelder å følge intervaller som Tesla har satt opp.
Hver gang så har det blitt rettet opp ting som jeg ikke har bedt om eller klar over.
Det kommer stadig vekk service bulletiner som ikke nødvendigvis er pålagt å ta.
Det vil si biler ikke trenger å bli kalt inn, men blir fikset når bil er på service.
Har fått utbedret ladeport, skiftet div. deler i oppheng, skiftet park. Bremseklosser. For å nevne noe.

De fyller ikke bare spylevæske og viskere for 5800.- selv om noen tror det.

jazzwheel

Det var ikke hensikten å spore av tråden med service, men å høre om det var noen andre som hadde fått sw9 ennå. Jeg fullstendig klar over at software updates er gratis, det var nettopp poenget mitt. Men, jeg hadde håpet å få ny software på service da min bil har vært notorisk treg med updates store deler av året.

Angående service til 5800kr så gjorde de i følge arbeidsordre tre ting: En bulletin på GPS, byttet vindusviskere, kabinfilter (men ikke HEPA-flter). Resten er bare sjekkliste hvor alt (heldigvis) var i orden. De ville normalt også fylt spylervæske og byttet batteri i keyfob, men det hadde jeg nettopp ordnet selv av nødvendighet.

For å få tråden inn på rett spor igjen, mye artige ting som er på vei i sw9 og autopilot:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/neural-networks.101416/page-26#post-3120699

Stig O

Fikk sw 9.0 på service i går. La først merke til at kontrasten på layouten var veldig dårlig på 17" skjermen. Har ikke sett så mye på den, da jeg kom hjem sent i går, men synes ikke layouten var noe løft i hver fall. Har 2014 mod. så det blir vel ikke så mye nytt heller.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Hyperstress

Stort sett fornøyd med oppdateringen:
- Fint å bli kvitt den rare løsningen med topplinja som måtte tilkalles,
- Liker nye mediaappen, og at en kan ha 3 appen samtidig (inkl lite kart over).
- Bedre med kontrollene nede, slik det er nå, synes jeg.
- Endelig er det mulig å krympe den unødvendig lange turn-by-turn lista som dekket over halve kartet tidligere.
- Kule spill :)

Men det er noen ting jeg mener kan bli bedre:

- Fargene er duse, slik at det er sikkert litt vanskelig for noen å se feks hvor mye setevarme en har på, eller om varme i vindu/speil er på etc.
- Symbolene på nederste rad kunne gjerne vært større.
- Grønn trafikkmerking er tatt bort. Det kan være ok, men det er nå mye vanskeligere å se hvilken kjøreretning eventuell kø er. I forrige versjon var det veldig enkelt å se fordi begge kjøreretninger viste tydelig.
- Hele bredden av skjermen kunne gjerne vært i bruk på appene.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Wattson

Fikk den igår. Den kom ikke automatisk som vanlig, men kom umiddellbart etter at jeg koplet meg opp på wifi. Har savnet blindsonevarsling og ble glad for å se den røde linjen når filen jeg blinket meg mot var opptatt. Men kunne godt tenke meg at den også viste rødt uten at jeg må sette på blinklys. Også gledelig at biler i andre filer kommer opp på skjermen når bak og på siden av meg, og ikke bare på siden og foran som før. Dog litt usikker om hvor nøyaktig dette er? Jeg skjønte ikke umiddelbart hva oppgraderingsbeskjeden mente med at man måtte laste ned kart via wifi for å få en eller annen funksjon. Er det noen her som har gjort dette og hva oppnår man og hvordan gjør man dette? Fortsatt god helg! Mvh Per
Mod Y LR 1ste september 2022, enhanced autop.
S90D 22de mars 2017 mcu1(64GB eMMC),ap2.0,hw3/fsd
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

cra

Måten du laster ned kart over WiFi på er å koble deg til WiFi, krysse fingrene, håpe på det beste og vente.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Stig O

Etter sw 9.0 oppgraderingen finner ikke bilen igjen iPhone telefonene. Tenkte det kunne ha med at de slår av Remote Access på service. Finner imidlertid ikke igjen denne innstillingen i sw. Noen forslag.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

What-a-watt

RemoteAccess bør vel ikke ha noe med problemet ditt å gjøre? Forøvrig har de ikke skrudd av RemoteAccess på min bil som står inne på verksted på andre uken.

Ampéreson

Fikk denne nå på min P85+, etter et besøk på service. Spennende å se i morgen tidlig hva den kan tilby til gamle teslaer.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Muffinman

Ikke mye, med mindre man synes endring i seg selv har en verdi.

JorgenM

Er det noen med v9 som kan bekrefte om den har nattmodus på skjermen slik som tidligere?
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA