Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vurderer ny i-Miev

Startet av Myrvang, mandag 01. oktober 2018, klokken 19:35

« forrige - neste »

Myrvang

Var og så på en i-Miev i dag, fikk tilbud på en med alt utstyr og Lightning blue met. til 175.000,- ish.

Dette var med vinterdekk til 12.000,- Det synes jeg var mye for 4 sykkelhjul, er det noen som har tips til billige dekk noen steder?

Likte spesielt godt at 2019 modellen har brems/regen på hendler på rattet, Apple Carplay/Android Auto og nytt freshere interiør. Garantien er 5 år/100.000 km for bilen og 8 år/160.000 km på batteri.

Men lurer på om det er verdt 50.000,- ekstra for disse tingene, eller om jeg skal gå for en pent brukt 2015 modell istedenfor eller om jeg skal kjøpe spell ny.

Noen tanker der ute? Tenker da på verdifall på denne kontra diesel og andre utgifter på Mondeoen jeg har i dag. Et annet alternativ er å kjøpe en 3-4 år gammel Leaf til omtrent samme prisen, men da er jeg fort utenfor garantitiden, så kan fort bli ubehaglig det også...

::)
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

nilsen33

Jeg er glad i min iOn, men vil vel si at tiden har gått forbi den både når det gjelder rekkevidde og komfort. Er vel ikke så mange titusenlappene opp til f.eks Zoe?

Snylter1

Jeg byttet inn en 2014 c zero til en 2018 Mjau (demo)
Jeg liker godt konseptet med en enkel bil som er smidig og billig i drift.
Med den nye regenereringen blir den utrolig mye mer effektiv en tidlige modeller.
En 13-14 sommer mil går faktisk helt fint

Snylter1

Og den nye blåfargen er fiiiiin.
Jadda jeg har den

Myrvang

Har hatt i-On, så kjenner konseptet med bilen godt. Liker at den er enkel. Det er 4 hjul som tar meg fra A til B på en billig måte.

Zoe utgår pga den merkelige laderen, tør ikke å ikke vite om jeg får ladet bilen fordi det er feil strøm i stikkontakten der jeg er, og den er en del dyrere om man ikke vil ha den helt enkleste som kanskje er vanskeligere å selge senere.

Falt for den blå fargen, den lyser litt mer opp enn de vanlige 50 shades of gray man ser på norske veier.

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Myrvang

Er det TPMS på trillingene nå? Prøver å finne vinterdekk utenom forhandler, men er ikke mye å velge i...
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Karl-Wilhelm

#6
Du er sannelig glad i trilling, det skal du ha! Kan skjønne at Leaf kanskje ikke er så tiltalende, men hva med BMW i3 eller Kia Soul? Begge deler finnes brukt i den kategorien med greie garantier og de behøver ikke være ijelkjørt heller.

Er du ikke litt redd verditap på ny i-Miev nå som det er så mange konkurrenter?

Helt enig i blåfargen derimot ;)
i-Miev 2012
Twoflower would be the sort to stand on top of a hill during a lightning storm wearing wet copper armour and shouting "all gods are bastards!"

Snylter1

Sitat fra: Myrvang på mandag 01. oktober 2018, klokken 23:04
Er det TPMS på trillingene nå? Prøver å finne vinterdekk utenom forhandler, men er ikke mye å velge i...

Ja, det er sensor i dekkene.

Elbilskeptisk

Kjøpte 2015 Ion for et par måneder siden. 86000kr med 38000km.
Synes det er drøyt at verdien skal halveres over 4år/38000km. Eller er det slik at det er garantien en betaler for?

engolf

En helt ny iOn kostar idag från 149 lakan och uppöver. Du betalade ca 60% av vad den kostade ny, så det blir ca 10% värdeminskning per år, inte onormalt, det är ju enkla bilar med ganska kort räckvidd.

nilsen33


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA