Bilmerker > Hyundai

Kona sammenligna med Ioniq

(1/4) > >>

Trekkoppbil:
https://youtu.be/Lc0t4hNWwaY
Inntrykket mitt fra videoen:

* Fordelene med Ioniq er at den er 29 cm lengre  og 2cm  breiere og 150kg letter bil med ca 20% lågere luftmotstand, ,23 vs ,29.
* Fordelen med Kona er veskekjøling og større batteriIoniq ser ut til å være utforma mer som en praktisk bil, mens jeg ikke forstår poenget med Crossover-bilen så lenge den ikke har 4-hjulstrekk. Det jeg har vært skeptisk til når det gjelder Ioniq, er at den har høy ladehastighet på høy SOC. Enten må det ha vært laget et batteri med svært låg indre motstand, ellers vil batteriet gå varmt. Har noen erfaring med det?
70kw lading på ett 28kwt batteri, gir en ladehastighet på 2,5C.
100 kw lading på ett 64kwt batteri, gir en ladehastighet på 1,45C.

Myrknir:
Utstyrsnivået stemmer vel ikke helt med de bilene som er på det norske markedet?

Crown:
Har ikke opplevd det selv selv etter turer på 7-800km i 25-30 grader og mange hurtigladinger etterhverandre, ei heller har jeg noen gang hørt om at batteriet til Ioniq har gått varmt. Problemstillingen din der finnes derfor ikke.

Zimon:
Den Ioniq han snakker om ikke lik norsk utstyr på flere punkter.
1. Ventilerte seter i Norsk bil om man velger Skinn seter.
2. Håndbrekk, elektronisk håndbrems bakerst på midtkonsoll på norske og ikke fot håndbrekk som tydeligvis den engelske har.

Er nok flere ting som er likheter/forskjeller.

Satte meg opp på interesseliste for Kona, men er glad for at jeg gikk for Ioniq og er det fortsatt. Strålende fornøyd. :)

TorT:

--- Sitat fra: Crown på Fredag 12. Oktober 2018, klokken 17:57 ---Har ikke opplevd det selv selv etter turer på 7-800km i 25-30 grader og mange hurtigladinger etterhverandre, ei heller har jeg noen gang hørt om at batteriet til Ioniq har gått varmt. Problemstillingen din der finnes derfor ikke.

--- Slutt sitat ---
Men en Kona kan kanskje klare en sånn tur med en eneste hurtiglading til 80%, under de forholdene du beskriver. Starter på 100% selvsagt.
Ikke motorvei, men følge trafikken i 80 og 90 soner.

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

Skift til full visning