Skrevet av Emne: Audi A2 elbil konvertering  (Lest 3422 ganger)

Caspar

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: Audi A2 elbil konvertering
« Svar #30 på: søndag 01. desember 2019, klokken 13:46 »
Ja dette er veldig bra, litt synd at den ikke skal på norske skilter. Vi hadde trengt noen gode norske byggverk som ryddet litt vei i reglene her hjemme
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

OhmPaPa

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #31 på: søndag 01. desember 2019, klokken 19:19 »
Ikke nøl med å poste selv små skritt i prosjektet ditt, eJoker!

Med en halvgammel varebil på tunet er dette veldig interessant selv om jeg har for mange tommeltotter til å gjøre noe særlig selv.

eJoker

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #32 på: torsdag 12. desember 2019, klokken 09:32 »
Hei, da har jeg passet inn batterikassene. Jeg hadde bestilt de med et for stort rand, og måtte skjære den ned, så at alle koblinger og ting som stikker opp fra bilens gulv ikke ligger i veien. Setene passer fortsatt over, bra! De må nå komme ut igjen, så at jeg får fikset innfestningen til batterimodulene skikkelig. I tillegg må jeg bore alle hull for de forskjellige ledninger (hoved strømkabler, styreledningen, vannbåren varme/kjølesystem. Når det er alt klart, blir kassene limt inn, alle kablene lagt inn til kassen, og batterimodulene koblet på. En gang i fremtiden...

[ You are not allowed to view attachments ]

[ You are not allowed to view attachments ]

cra

• Gold Member
  • Sunnmøre
    • Vis profil
    • BTTF for Tesla
« Svar #33 på: torsdag 12. desember 2019, klokken 15:35 »
Godt gået, eJoker! Spennende å følge med på. HAr en fjern drøm om noe lignende, men det er langt opp og fram enda..... Inspirerende å se at andre får til noe!
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #34 på: torsdag 12. desember 2019, klokken 16:39 »
Vakkert arbeid. Spennende prosjekt å følge.

Hubert Kuhn i Østerike liker å bygge om Audi A2, og planlegger nå en 800 km versjon. Problemet med hans ombygginger er at de veier for mye med så stort batteri. Bedre å satse på raskere lading og lade litt oftere.

http://www.sonnenauto.at/kontakt.html
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://Elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model, Fiat 500 Microvetti, Buddy og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Microlino

Daglig leder i elbilhjelpen.no AS

Wibla

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #35 på: fredag 13. desember 2019, klokken 16:59 »
Å klemme ut 800 km rekkevidde elektrisk med dagens batterier i det karosseriet går nok heller dårlig... da er det som du sier bedre å lade litt oftere :)
2018 Tesla Model S 75D