Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Stor etterspørsel av nye i3 (120Ah) Finn.no priser?

Startet av Arthur Morgan, torsdag 04. oktober 2018, klokken 23:10

« forrige - neste »

Arthur Morgan



Hallo godtfolk☺️
Nå er vi nordmenn helt ville etter elbiler! Leste at anhver nybil registrering er Elbil nå !
Helt vilt

hELgenen

Så lenge leveringstiden er innenfor 3 mnd vil jeg tro det er lite eller ingenting å hente på finn.no.

Arthur Morgan

Sitat fra: hELgenen på torsdag 04. oktober 2018, klokken 23:14
Så lenge leveringstiden er innenfor 3 mnd vil jeg tro det er lite eller ingenting å hente på finn.no.


Noen som husker med 94ah?

hELgenen

Jeg var blant de første som fikk 94 Ah. Husker ikke om det var noe marked,men TM solgte sin mener jeg. Jeg fikk 8% rabatt på min hos forhandler,men vurderte aldri å selge.

Zuexi

BMW er jo faktisk en av de som klarer å levere biler innenfor rimelighetens tid.

Mener også å huske at TM sin Protonic Blue var vel en av de første 94Ah på Finn. Ble vel lagt under veiledende listepris.

Trond.m

#5
Sitat fra: Zuexi på fredag 05. oktober 2018, klokken 09:01
BMW er jo faktisk en av de som klarer å levere biler innenfor rimelighetens tid.

Mener også å huske at TM sin Protonic Blue var vel en av de første 94Ah på Finn. Ble vel lagt under veiledende listepris.
Noen har tydeligvis veldig god (selektiv ?) hukommelse. Var aldri ute etter å tjene penger på den, og kunne solgt mye dyrere. Man kjøper ikke i3 for å tjene penger, men erfaringsmessig har 94 Ah de holdt seg godt i pris. Det er ikke noen selvfølge at det vil være slik i framtiden, for konkurrenter som tilbyr lenger rekkevidde og mer utstyr til lavere pris står i kø.

hELgenen

Så er spørsmålet om trådstarter ønsker å flippe sin imperial blue. Fin julegave det der. Slik flippemarkedet er nå betyr rekkevidde og leveringstid alt. "Ulempen" med BMW er jo at de leverer.

Jarv!s

Kan ikke se for meg at du vil tjene noe særlig på dette..
Eneste er hvis du får rabatt (storkunderabatt) eller lignende, for å så selge mot normal pris.

Men uttover det, er ikke dette en bil som "kona / niro" der biler ikke leveres til kunder over en lav sko..

Men det er sikkert noen som betaler 10-20k mer for å slippe ventetid.
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA