Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bestilt i3 120ah? Del erfaringer, leveringstid, farge og specs

Startet av Jarv!s, onsdag 03. oktober 2018, klokken 17:31

« forrige - neste »

fossaaen

sjekka her om dagen tilfeldigvis, og den viste 38,9 på min 120Ah.  Skal sjekke på ny ved anledning, og logge temp og batteri % samtidig.

Trond.m

Sitat fra: fossaaen på søndag 02. desember 2018, klokken 20:20
sjekka her om dagen tilfeldigvis, og den viste 38,9 på min 120Ah.  Skal sjekke på ny ved anledning, og logge temp og batteri % samtidig.
Om man kan stole på disse verdiene så ligger de over det som BMW oppgir som netto kapasitet =37,9 kwh. På en god sommerdag burde man med 39 kwh lett kunne kjøre 30 mil landeveiskjøring og 20+ om vinteren. Merker at økningen på 30 % utgjør en stor forskjell.

fossaaen

#137
Sjekka igjen i dag;  38,9kWh, utetemp +5, batteritemp +12, batteri 80%.

Dette var etter en tur som startet med 100% batteri, uten noen form for forvarming.  Kjørte da 46km, der ca 40 av disse var i 110km/t på E18.  Målte så verdiene over ved ankomst.  (ECO PRO mode, og stilt inn på 22 grader varme i bil)

Trond.m

Sjekket også min på nytt. 11 grader på batteriet. 100 % SOC -39,1 kWh.
Har kjørt ca 1000 km, lader kun på 16A.

fossaaen

#139
Alt mitt er ladet på 10A i påvente av elektriker for montering av ladestasjon. 920km kjørt så langt....

hemi

32A får opp batteritempen, men har noen testet 120ah på kaldt batteri på SC enda? batterikjemien bestemmer mye, men i teorien skal det gå raskere på like kaldt batteri


hELgenen

Hmm..overaskende hvor kort TB klarte med denne 120Ah .Har selv kjørt langs denne veien med 94Ah og nesten klart identisk rekkevidde - dog i +5 grader - mulig det var litt kaldere her og farten litt høyere...Uansett overaskende liten forskjell i rekkevidde..

Trond.m

Litt våt vei og lavere temperatur drar nok opp forbruket mer enn man tror. Batterikapasiteten på 120 Ah er uansett 30 % høyere enn 94Ah, og det vil ved ellers like forhold gi tilsvarende økning i rekkevidde. i3S gir dessuten høyere forbruk, og du sammenliknet kanskje med vanlig i3 ?

hemi

Jeg synes det var knall tall, LAV temp, god fart.

Klare strekningen er ikke noe problem, men klarte farten og strekningen er det man må se på

Samco

Må prosessere litt den testen.. første inntrykk er litt skuffendes rekke vidde mot koreanske konkurrenter men i3 har endel plusser de ikke er på nivå med.

Orbit

Dersom opptaket er fra i dag, var det rundt 16-20 km/t nordavind (i følge Windy-app'en). Selv om han kjører T/R, blir vindmotstanden (gitt 20 km/t vind) tilsvarende fart på 110 km/t nordover, og 70 km/t sørover. Siden motstanden øker kvadratisk med farten, er ikke snitt-motstanden den samme som å kjøre 90 km/t i vindstille. Grovregnet, koster det 5% mer å overvinne luftmotstand når han kjører frem og tilbake i den vinden, kontra vindstille. Men vindmotstand er ikke hele forbruket alene, så rekkeviddepåvirkningen er noe mindre.

Så for meg virker testen grei nok den etter forholdene, med det som er av naturlige variasjoner.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55


Jarv!s

Noen som vet om man kan oppdatere systemet til det nye visuelle som er i nye 120ah ? Typ hvordan musikk osv vises i displayet? Har en 2018 i3 94ah
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Klykken

Heller tvilsomt. Kun tesla som gjør sånt.
Min 2014 får feks ikke norsk språk. Spurte første gang den var på garantirep.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA