Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Servostyring - varierende tyngde på styring

Startet av Klykken, onsdag 03. oktober 2018, klokken 12:52

« forrige - neste »

quandt1960

Pågående PUMA sak hos BMW hvor de skal komme med en midlertidig software oppdatering, vil medføre at Køassistent kodes midlertidig vekk til endelig softwareoppgradering kommer en gang i 2020. I mine øyne burde det vært en tilbakekalling for jeg opplevde i går et klart pådrag på rattet mot venstre hvor nullstilling ikke lengre var styrt av forakslingens geometri slik det skal være (castervinkel). Vi får se hvilke info som kommer ut

Sungrazer

2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

moonbuggy

Så var det min tur. 120ah 2019 mod. Virker nesten som glipp i styringen i perioder. Utrolig lett og så tung. Vris rattet rask fra side til side under kjøring så føles det som noe "glipper". Svært ubehagelig. Forsvant etter power down/up.
Noen som har fått et skikkelig svar fra BMW hva dette skyldes?

Klykken

Nix. Og de finner ingen feil. Sjelden hendelse heldigvis...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Sungrazer

Var inne på verksted med min og de byttet svjv en eller annen sensor på rattstammen.
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

quandt1960

Sitat fra: moonbuggy på lørdag 14. desember 2019, klokken 17:14
Så var det min tur. 120ah 2019 mod. Virker nesten som glipp i styringen i perioder. Utrolig lett og så tung. Vris rattet rask fra side til side under kjøring så føles det som noe "glipper". Svært ubehagelig. Forsvant etter power down/up.
Noen som har fått et skikkelig svar fra BMW hva dette skyldes?

Ja, om du leser en av de første innleggene mine. Det er en softwarefeil som det jobbes med å fikse hos BMW sentralt. I mellomtiden kan de deaktivere pilotassist så vil feilen være vekke. Det skulle komme en oppdatering på software på nyåret. Jeg har bare opplevd det en gang og det virker å være helt tilfeldig men det er en kjent feil hos BMW i3.

Marita

Dette har skjedd to ganger med min i3S fra august 2019, akkurat som beskrevet i postene over. Den blir tung på styringen, trekker til siden og "lugger" om man svinger raskt til hver side. Feilen er borte etter at bilen har stått litt. Glad jeg fant denne tråden, har lurt på om det er noe jeg innbiller meg.. Bilen skal til Bilia til uken for å skifte styrelager pga ulyd, jeg har bedt de sjekke dette samtidig..

Frank Miland

jeg har en bmw i3 s 2018 har opplevd dette 4 ganger på min bil har fått oppdatering på bilen juli 2020 fikk samme feil nå for 3 uker siden så Bmw har ikke kontroll på dette

bromm

Dette er ikke et problem som kun gjelder i3. De andre BMW-modellene, med elektrisk servomotor har også slike mystiske 'utfall'. Opplevde det selv et par ganger på en 1-serie diesel - samme der, de kunne ikke helt forklare årsaken.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA