Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hengerfeste eller ikke?

Startet av JorgenM, onsdag 03. oktober 2018, klokken 11:57

« forrige - neste »

JorgenM

Lager egen tråd om dette siden manges bestillinger (inkludert min egen) står og faller på om bilen får hengerfeste eller ikke.


Siste som er nevnt i saken er i videoen på denne DinSide-artikkelen der reporteren sier at den 'antakelig kommer med tilhengerfeste':

https://youtu.be/lp717oLbarc

https://www.dinside.no/motor/bmws-elektriske-suv-lover-god-rekkevidde/70275724
(forøvrig feil det som står i artikkelen at bilen på bildene er produksjonsmodellen)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

geear

Enn så lenge bilen fortsatt har luke til påfylling av diesel eller bensin på høyre bakskjerm, så tror jeg man kan ta ganske mye av infoen med en klype salt frem til de har kommet litt lenger...

JorgenM

Det er trolig fordi det er en 3.0i inni konsept-skallet og for å kunne kjøre den må de nødvendigvis ha luke for påfylling av bensin :)

Den ekte iX3 er allerede under testing på veg og har kun ladeluke. Den har forøvrig også krok.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Tom E.

ja, min bestilling er også avhengig av hengerfeste og 4WD. Uten minimum 1000 kg hengervekt så er ikke bilen brukbar til mine behov.

bobakka

Jeg må også ha hengerfeste og minst 15-1600 kg tilhengervekt.
4WD er ikke et must, men da må det være bakhjulsdrift for å komme opp bakker med tung tilhenger.
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

bobakka

Sitat fra: JorgenM på onsdag 03. oktober 2018, klokken 14:09

Den ekte iX3 er allerede under testing på veg og har kun ladeluke. Den har forøvrig også krok.

Hvor har du sett den?
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

PionerThink

Har vel kun versert noen bilder av en test-versjon med hengerfeste ref noen nettsider:
https://insideevs.com/bmw-ix3-electric-spied-with-proper-ev-front-fascia/
https://www.carmagazine.co.uk/car-news/first-official-pictures/bmw/bmw-ix3-features-pictures-price-specs-and-range/
Tror ikke dette beviser så veldig mye all den tid bilen ikke har ladeluke en gang og ser litt "halvjalla" ut :P
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

JorgenM

Ladeluka kan jo være på høyre side som på i3 (og som fossil-luka på alle andre BMWer) og alle bildene viser venstre side. Tipper denne skal testes i Nord-Sverige til vinteren så da får vi nok se flere bilder.

Ladeluka bak venstre framskjerm på konsept-versjonen trenger ikke bety noe siden den kun er et... konsept :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Amigakongen

Trur den ladeluken var der pga det kinesiske markedet... Dvs at de har en egen standard...?
Sitat fra: JorgenM på fredag 12. oktober 2018, klokken 17:51
Ladeluka kan jo være på høyre side som på i3 (og som fossil-luka på alle andre BMWer) og alle bildene viser venstre side. Tipper denne skal testes i Nord-Sverige til vinteren så da får vi nok se flere bilder.

Ladeluka bak venstre framskjerm på konsept-versjonen trenger ikke bety noe siden den kun er et... konsept :)
2015 BMW I3 - 11800km

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

LMOR

Min reservasjon "henger" også festet. Har ventet på dette lenge. Tror helst det blir en iNext, men kanskje blir iX3 rette bilen.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Sitat fra: LMOR på tirsdag 20. november 2018, klokken 18:02
Min reservasjon "henger" også festet. Har ventet på dette lenge. Tror helst det blir en iNext, men kanskje blir iX3 rette bilen.
Skal du ikke ha en i3 120Ah mens du venter da ?

LMOR

Nei, jeg savner ikke lengre rekkevidde enn jeg har med 94Ah, mangler bare tilhengerfeste på en elbil som kan trekke minst 1500kg, og som ikke koster 2 x iX3.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Cral

~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

LMOR

Nei, det var vel mer et utrykk for et håp om at det kommer en BMW der en i tillegg til feste får mye mer for pengene enn de alternative som er aktuelle i dag. Enig i at det er en litt urealistisk forventing at en en iX3 koster halvparten av en tilsvarende konkurrent.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA