Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladekabel ute om vinteren

Startet av toreml, onsdag 03. oktober 2018, klokken 10:06

« forrige - neste »

toreml

Hei.
Dette blir min første vinter som eier av Outlander PHEV.
Hvordan er det å ha ladekabelen ute om vinteren.
Tenker da spesielt på kontroll boksen.

Hvordan takler den lave temperaturer og snøvær.

Tore

arthur

Har en Mitsubishi Miev og der har ladekladden greit seg fint i fire vintre så vil tro det skal gå greit?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

elektrolux

Ville uansett dekket den til. IP graden på vanlige kabler tilsier at de er vanntette, men kun garantert i 10 min:


https://en.wikipedia.org/wiki/IP_Code
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Kim-

Jeg hadde min ute om natten i bergensvær, jeg opplevde å få kondens i selve ladeboksen. Om vinteren var det ingen problem, fungerte fint.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Jørund

Min henger på veggen hele året. Ingen problem.


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA