Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Finner ikke TPMS-sensorer

Startet av supersonic, tirsdag 02. oktober 2018, klokken 08:17

« forrige - neste »

supersonic

La nettopp om til vinterdekker. Jeg nullstilte TPMS (Bil i ON, Reset TPMS) og har kjørt en del etter dette. Der hvor dekktrykket på infoskjermen normalt står, er det bare blankt, og etter en stund blinker varsellampen oransje. Noen som vet hva dette kan være? Dekkene, felgene og sensorene er splitter nye, men jo sikkert være feil på sensorene, men vil være sikker på at det ikke er noe jeg har dummet meg ut på først :p

Trekkoppbil

På enkelte andre biler, som eldre Leafer,  kan man sette dette luftrykket når bilen skal kjenne igjen jula:
Venstre Foran: 35 pund, Høyre Foran: 32 pund, Venstre bak: 29 pund, Høyre Bak: 26 pund.
http://elbilwiki.no/index.php/Leaf:Registrere_TPMS
Ellers liker jeg best å klone tpms, så vinter- og sommerhjul får samme IDer og man slipper å programmere om bilen.

Chris Maluszynski

Var kan man klona TMPS sensorer, och vad kostar det? Däckverstäderna jag pratat med i Oslo säger att endast Nissan kan göra det och att det kostar flera tusen...?

Beckern

#3
Sitat fra: Chris Maluszynski på mandag 15. oktober 2018, klokken 13:11
Var kan man klona TMPS sensorer, och vad kostar det? Däckverstäderna jag pratat med i Oslo säger att endast Nissan kan göra det och att det kostar flera tusen...?

Det er i hvertfall tull. Jeg fikk klonet mine i Askim, på et billig-verksted der. De annonserer tungt på finn.
Sensor ca 500 pr stk kloner til alle biler. Slo meg at de sikkert ikke kan klone _til_ alle senorer. De leser fra alle men kan bare programmere sensorer som er kompatible med apparatet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA