Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor få tak i reservedeler til Kewet?

Startet av Maraha, søndag 09. oktober 2011, klokken 20:41

« forrige - neste »

Maraha

Høyre framhjul på min Kewet City Jet 5, 1996modell er vinglete. Tror det kan være hjullageret som må byttes. Bor utenfor Stavanger. Var på Biltema på lørdag, men de ser ut som noe spørsmålstegn hver gang vi kommer inn og spør om hjelp til elbil, så der var det lite hjelp å få. Får man kjøpt deler til Kewet på Biltema, f.eks. til en annen liten bil som bruker de samme delene? Hvor får vi kjøpt hvis ikke? Og er det noen som har andre meninger om hva det kan være som er galt med bilen? Det kommer en rar lyd når vi vrir rattet til høyre, og det er helt løst når vi rister i det. Så bilen står nå i ro til vi har fått fikset det (med laderen i, for vi gikk nettopp på den smellen med tomt batteri i sommerferien og har byttet det ene batteriet og ladet et og et av de andre opp igjen..........). På forhånd takk for hjelp!

Focus

Det første jeg ville gjort var å ta ut lageret å se om det står et et skf nummer eller en annen fabrikants nummer og høre hos lager forhandlere om de har det.
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

ØysteinBuddy

Pure mobility har det meste av deler til kewet fortsatt :)
X-div buddy
X-2xthink city
X-2014 Nissan Leaf Tekna
X-2015 Nissan Leaf Tekna
X-Tesla Model 3 LR 2021
X-VW id4 Pro
Nå-Model Y Performance

Baltor

Sitat fra: Maraha på søndag 09. oktober 2011, klokken 20:41
Høyre framhjul på min Kewet City Jet 5, 1996modell er vinglete. Tror det kan være hjullageret som må byttes. Bor utenfor Stavanger. Var på Biltema på lørdag, men de ser ut som noe spørsmålstegn hver gang vi kommer inn og spør om hjelp til elbil, .........

Bilkilden i Stavanger hjelper deg med å skaffe hjullager, de er forhandler for Buddy, og kjenner godt til Kewet.
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

Maraha


Go-carter

Jeg hadde samme problem på min kewet 4, og der var det det ene festet som hadde ryki på tannstanga, som gjorde at hele tannstanga vippa, og hjulet ble vinglete... bare et tips ;-)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Baltor

Ja, ikke sikkert dette er lageret. Hvis lageret er gått har du MYE ulyd når bilen triller.
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

hkaspenberg

Sitat fra: Baltor på søndag 09. oktober 2011, klokken 23:04
Ja, ikke sikkert dette er lageret. Hvis lageret er gått har du MYE ulyd når bilen triller.
Tror ikke det er lageret. Det bråker i mange uker før det går helt. F.eks. vil venstre forlager dure i høyrekurver og omvendt. Utslitt bærekule vil også gi "vinglete" følelse og er lett å bytte.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Maraha

Takker igjen for svar! Skal få noen til å kikke på den som har litt mer peiling enn meg:)

eljet

Kan komma å se på det eg hvis du ønsker
jobber på randaberg for tiden
Sveio nord for Haugesund
(x) Kewet 4  fra 94
(x) kewet 2 fra 93
(x) Kewet 2 fra 92
Kjørt 10 000 km med Kewet

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA