Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Easee / Tibber ladestasjon

Startet av Nordlands, lørdag 29. september 2018, klokken 22:38

« forrige - neste »

JazBas

Det er hvertfall ikke normalt at den glemmer at du har satt den til ikke låst.
Jeg tok med meg min kabel i dag tidlig, og da satte jeg den til å være ulåst forrige uke.

sveander

Min elektrikker da at Easee-boksen min er koplet til 3-fase
Men det er vel ikke gitt at min E-up kan benytte seg av det?
Noen som vet noe om dette?
Jeg har en mistanke for siden den er koplet til en 25 A kurs og det er satt begrensning til 13 A i boksen så
ser det ut på ladetider at den lader med 13 A . Men fordelt på 3 faser burde det vel bli mer , eller?
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

sjokomelk

Sitat fra: sveander på onsdag 18. desember 2019, klokken 11:06
Min elektrikker da at Easee-boksen min er koplet til 3-fase
Men det er vel ikke gitt at min E-up kan benytte seg av det?
e-Up har bare 1-fas lader i bilen. Så det hjelper dessverre ikke at du har 3-fas i ladestasjonen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Anterialis

Sitat fra: pberg på mandag 04. november 2019, klokken 11:56
Fikk en kompis med 3D-printer til å printe en slik til meg:

https://www.thingiverse.com/thing:1425959

Denne er også billig og smart. Har kjøpt den selv, fungerer knall =)
BMW E92 (´13-´14)
Alfa Romo Giulietta (´14-´15)
BMW i3 (´15-´16)
BMW 330e (´16-´20)
BMW X5 45e (´20-´22)
iX 40 (´22- p.t.)

Olee

Boksen min er koblet til 400V 3-fase med 20A sikring, men Teslaen vil ikke lade på mer enn 16/17A. i3en lader på 20A (enfase). Noen tips?

Sør

Sitat fra: Anterialis på lørdag 21. desember 2019, klokken 13:07
Sitat fra: pberg på mandag 04. november 2019, klokken 11:56
Fikk en kompis med 3D-printer til å printe en slik til meg:

https://www.thingiverse.com/thing:1425959

Denne er også billig og smart. Har kjøpt den selv, fungerer knall =)
Kr 225,- for litt hardplast synes jeg faktisk er alt annet enn billig. Kan ikke koste mange kronene å produsere.
Audi e-tron 55
BMW i3 94Ah

Magster

Sitat fra: Olee på fredag 27. desember 2019, klokken 10:20
Boksen min er koblet til 400V 3-fase med 20A sikring, men Teslaen vil ikke lade på mer enn 16/17A. i3en lader på 20A (enfase). Noen tips?

16a 3 fas 11kw er maks lading på Tesla model 3.

Olee

Sitat fra: Magster på fredag 27. desember 2019, klokken 10:45
Sitat fra: Olee på fredag 27. desember 2019, klokken 10:20
Boksen min er koblet til 400V 3-fase med 20A sikring, men Teslaen vil ikke lade på mer enn 16/17A. i3en lader på 20A (enfase). Noen tips?

16a 3 fas 11kw er maks lading på Tesla model 3.
Model S med dobbeltlader.

Erik Ola Ulvestad

Sitat fra: Olee på fredag 27. desember 2019, klokken 21:51
Sitat fra: Magster på fredag 27. desember 2019, klokken 10:45
Sitat fra: Olee på fredag 27. desember 2019, klokken 10:20
Boksen min er koblet til 400V 3-fase med 20A sikring, men Teslaen vil ikke lade på mer enn 16/17A. i3en lader på 20A (enfase). Noen tips?

16a 3 fas 11kw er maks lading på Tesla model 3.
Model S med dobbeltlader.
Her er det antyda at du må opp på 32A for å få brukt trinn nr 2?? https://elbil.olen.net/lading_av_tesla.php

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

turfsurf

Sitat fra: Erik Ola Ulvestad på søndag 29. desember 2019, klokken 16:07
Her er det antyda at du må opp på 32A for å få brukt trinn nr 2?? https://elbil.olen.net/lading_av_tesla.php

Den siden ser ut til å være utdatert. Man kan f.eks fint lade på 32A enfas med enkeltlader. Skal man (på eldre Tesla) over 11kW må man derimot ha dobbeltlader.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Erik Ola Ulvestad

#535
Sitat fra: turfsurf på søndag 29. desember 2019, klokken 17:22
Man kan f.eks fint lade på 32A enfas med enkeltlader. Skal man (på eldre Tesla) over 11kW må man derimot ha dobbeltlader.
Om du har 32A, ja... Men for mindre strømstyrke er det kanskje eit logikkspørsmål i TMS'n? Olee opplyste ikkje om årsmodell på sin S og har kun 20A. Korleis vil TMS med dobbeltlader takle feks dynamisk anlegg med 10 ampere tildelt? 2 x 5 Aeller 1 x 10 A??? 

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

Olee

Hmm, regner da med at den skal kunne klare å lade på 20A selv om boksen ikke er stilt inn på 32A? Mulig jeg får prøve å sette opp boksen på nytt og legge inn 32A, og se om den vil ta imot 20A da.. Det er en 2014 modell det er snakk om.

Erik Ola Ulvestad

Om du kan begrense til 20A ombord i Tesla så ja, verdt eit forsøk. Ellers vil nok sikringa løyse ut etterkvart om du prøvar å dra 32A på ein  20A kurs....

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

Olee


Olee

Satte opp boksen på nytt med 32A som maks.
Stilte ned i Tibber appen til 24A, da ladet Teslaen på 20A. Når jeg prøvde 28A i appen ladet den på 23A. ??? What to do? Regner med i3en drar 24A hvis jeg setter den til det, og da går vel sikringen til slutt. Men har ikke fått testet det ennå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA