Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Easee / Tibber ladestasjon

Startet av Nordlands, lørdag 29. september 2018, klokken 22:38

« forrige - neste »

Cral

Sitat fra: Erik Ola Ulvestad på lørdag 19. oktober 2019, klokken 21:50
Er ikkjeTibber sin20% rabatt på veg ut? (Når timeprisfakturering og all 'smartness' er fullt implementert for elbilladinga , som er kun det 20% rabatten gjeld for uansett) Er det ein tilleggskost pr nnd for bruk av Tibber Pulse monitor service saman med Easee sin elbillader?

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

Nei 20% rabatten vil være der, siden det er en rabatt vi får ettersom de kan justere ned lading vår om det er behov for det p.g.a. totallast i hele nettet.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Erik Ola Ulvestad



Sitat fra: Cral på mandag 21. oktober 2019, klokken 10:42
Sitat fra: Erik Ola Ulvestad på lørdag 19. oktober 2019, klokken 21:50
Er ikkjeTibber sin20% rabatt på veg ut?

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

Nei 20% rabatten vil være der, siden det er en rabatt vi får ettersom de kan justere ned lading vår om det er behov for det p.g.a. totallast i hele nettet.

Ja, var nok eg som surra litt her. Smartlading med Tibber i høve spotpris kan gi gevinst, men ikkje garantert. Lading med Tibber+Easee derimot gir rabatt, finansiert av  Statnett. Gadd vite kva dei betaler i kompensasjon for denne utkoblingsbare krafta?

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

Counterpointer

Sitat fra: Erik Ola Ulvestad på mandag 21. oktober 2019, klokken 22:16
Gadd vite kva dei betaler i kompensasjon for denne utkoblingsbare krafta?
Mindre enn i Sverige, for der får de 50% med denne avtalen.

Det er generelt ekstremt dyrt med utjevningskraft. Den store batteriparken som Tesla solgte til Australia betalte seg ned på kun et par år og er nå ren netto på grunn av dette.
Tror ikke Tibber har så mange kunder at de er på dette nivået, men det er en viktig trend som faser ut behov for fossile kraftverk til utjevning.

Tafsern

Sitat fra: Erik Ola Ulvestad på lørdag 19. oktober 2019, klokken 21:50
Er ikkjeTibber sin20% rabatt på veg ut? (Når timeprisfakturering og all 'smartness' er fullt implementert for elbilladinga , som er kun det 20% rabatten gjeld for uansett) Er det ein tilleggskost pr nnd for bruk av Tibber Pulse monitor service saman med Easee sin elbillader?

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

Ifølge Tibber sin kundeservice er 20 % rabatt på elbil-lading noe som gjelder frem til de får implementert ferdig smartladingen til Easee, noe de fortsatt jobber med. Etter dette kan de "garantere" at det blir 20 % billigere å smartlade fremfor å ikke smartlade.

Det er iallefall det kundeservice har opplyst meg om. Om det er noen andre som har bedre kilder på om denne rabatten vil fortsette etter at implementeringen er gjennomført (i tillegg til at man sparer i det lange løp ved å lade når det er billigst), så leser jeg gjerne :)

moderator 2

Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

bno

#500
Fikk montert Easee ladestasjson igår. Fikk også via mobilen etablert WI-FI tilkobling til vårt hjemmenettverk. Det er i den forbindelse noe jeg lurer på da jeg registrerer at laderen en stund er WI-Fi og for det meste offline.

a) Det er veldig dårlig dekning i garasjen og lurte på om det er dette som er årsaken til at det ikke oppnås
kontakt? Men vet sanelig ikke med ref. til B
b) Jeg må like vel trykke 5 sekund på laderen hele tiden da det ser ut til at WI-FI på lader faller ut sdtår i Offline
c) Det virker som WI-FI i laderen gir et meget er svakt signal når jeg står en halvmeter ifra (se nederste bilde og opp til venstre)

Fint om noen som kunne gi meg litt hjelp for å pushe meg videre her?

JazBas

Wifi på laderen er bare for oppsettet...du kan koble den til wifi hjemme, eller la den benytte 4G. Men det hjelper lite med mindre du har Tibber, eller når appen kommer en gang i fremtiden.

bno

#502
OK, forstår. Laderen finner vel da ikke vårt nettet som årsak til at jeg ikke får koblet meg opp.
For øvrig har jeg Tibber så tror det går på 4G da.

Jeg skal oppgradere med MESH og da tenker vi nok det blir bedre. Vedrørende app så har jeg lastet ned fra efuel men får ikke koblet meg til lader og det har nok sin årsak i et av to:
a)  Nevnte dårlig dekning
b) At man ikke ønsker norske EAsee ladere inn på deres app?

https://www.efuel.se/pages/efuelapp

JazBas

Hvis du når den via tibber appen, så er den online nok til bruk. Har vel bare en prikk på wifi her å på den, men fungerer å nå den via tibber.

bno

Jo når den via tibber, men trodde det var 4G, men da er det nok samme her. Takk for info setter pris på det!

kasmir

Følger det med en "docking" der man kan parkere stikket når det ikke står i ladeporten i bilen ?

srd


Counterpointer

Sitat fra: kasmir på torsdag 31. oktober 2019, klokken 12:42
Følger det med en "docking" der man kan parkere stikket når det ikke står i ladeporten i bilen ?
De har et oppheng til kabel, men det er ikke integrert. Vi som bestilte tidlig fikk dette. (Det er den blanke kroken)



Motorwatt

#509
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 31. oktober 2019, klokken 15:06
Sitat fra: kasmir på torsdag 31. oktober 2019, klokken 12:42
Følger det med en "docking" der man kan parkere stikket når det ikke står i ladeporten i bilen ?
De har et oppheng til kabel, men det er ikke integrert. Vi som bestilte tidlig fikk dette. (Det er den blanke kroken)
Den omtalte "kroken" koster den nette sum av kr. 595.-!

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA