Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Easee / Tibber ladestasjon

Startet av Nordlands, lørdag 29. september 2018, klokken 22:38

« forrige - neste »

cscheiene

0.130 var bugfixes for 0.125, usikker på 0.134

Filip86

#406
Jeg er tydeligvis eneste som har problemer med 3 fas lading etter å ha gått fra 130 til 134. Bilene smartlader (via Tibber til bil integrasjon, ikke smartlading på selve boksene, den funksjonen har jeg ikke)  av og til ikke og når smartlading stopper lading etter at bilene er plugget inn, så er det ikke mulig å starte lading på nytt hverken fra Tibber eller bilene. Fungerer når 3 fas er skrudd av.

cscheiene

Hadde jeg hatt smartlading aktivert kunne jeg ha testet, men venter fortsatt på det :(

Radiobil1

Hvor står det hvilken SW versjon som ligger inne?

cscheiene

Du må logge inn på webinterfacet til boksen. Du taster inn ip adressen til boksen hvis du har koblet den på WiFi nettverket ditt, eller holder inne knappen på boksen til den lyser grønt. Da kan du koble deg på Easee sitt eget wifi nettverk, da bruker du ip adresse 192.168.4.1

Tafsern

Sitat fra: cscheiene på lørdag 06. juli 2019, klokken 07:48
Du må logge inn på webinterfacet til boksen. Du taster inn ip adressen til boksen hvis du har koblet den på WiFi nettverket ditt, eller holder inne knappen på boksen til den lyser grønt. Da kan du koble deg på Easee sitt eget wifi nettverk, da bruker du ip adresse 192.168.4.1

Er ip adresse til boksen (når tilkoblet wifi hjemme) den samme som ip adressen som benyttes når man er tilkoblet laderens wifi?

Lars C. Krogenæs

Nei.

IP adresse til boksen blir tildelt av din router, så den vil variere avhengig av hva som er ledig og hvilken range som ruteren tildeler. I routeren kan du tildele IP-adresser manuelt, hvis du ønsker en fast adresse. Ellers går det på hva som er ledig. Typisk er området 10.0.0.1-255 eller 192.168.1.1-255.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Tafsern

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på mandag 12. august 2019, klokken 09:28
Nei.

IP adresse til boksen blir tildelt av din router, så den vil variere avhengig av hva som er ledig og hvilken range som ruteren tildeler. I routeren kan du tildele IP-adresser manuelt, hvis du ønsker en fast adresse. Ellers går det på hva som er ledig. Typisk er området 10.0.0.1-255 eller 192.168.1.1-255.

Ok. Jeg har ikke fått det til å fungere, og Easee selv mente det ikke gikk. Tror jeg bare drøyer, eventuelt bruker laderens WiFi om jeg har behov for å endre noe og smører meg med tålmodighet frem til de kommer med en app. Er jo ikke helt det store behovet å gå inn i innstillingene heller, da det meste jeg trenger er i Tibber-appen.

cra

De fleste routere lar deg sette en "statisk dynamisk" adresse, altså at du forteller routeren at hver gang en viss boks ber om IP så skal den få den samme adressen. Alternativt kan du bruke hostname og gå til easee.local (eller liknende).
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Vidar_S

Sitat fra: Tafsern på tirsdag 13. august 2019, klokken 12:14
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på mandag 12. august 2019, klokken 09:28
Nei.

IP adresse til boksen blir tildelt av din router, så den vil variere avhengig av hva som er ledig og hvilken range som ruteren tildeler. I routeren kan du tildele IP-adresser manuelt, hvis du ønsker en fast adresse. Ellers går det på hva som er ledig. Typisk er området 10.0.0.1-255 eller 192.168.1.1-255.

Ok. Jeg har ikke fått det til å fungere, og Easee selv mente det ikke gikk. Tror jeg bare drøyer, eventuelt bruker laderens WiFi om jeg har behov for å endre noe og smører meg med tålmodighet frem til de kommer med en app. Er jo ikke helt det store behovet å gå inn i innstillingene heller, da det meste jeg trenger er i Tibber-appen.

Det er i alle fall feil av Easee å si at det ikke går. Om du logger deg på ruteren din vil du oftest kunne se alle enheter som er koblet på ditt lokale nettverk med enhetsnavn og IP-adresse. Min Easee-boks ligger med enhetsnavn "espressif" i denne listen.
Men som du sier - det er ikke veldig mye mer å finne på der enn i tibber-appen.

turfsurf

Sitat fra: Vidar_S på onsdag 14. august 2019, klokken 00:52
Min Easee-boks ligger med enhetsnavn "espressif" i denne listen.
Men som du sier - det er ikke veldig mye mer å finne på der enn i tibber-appen.
På de fleste nettverk kan man og bare skrive espressif/ i nettleseren.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

TRM

Tenkte å bestille Easee-laderen nå, men kom på at jeg allerede har en jordfeilbryter type B på kursen som skal brukes. Easee-laderen har jo allerede denne innebygd. Er det uheldig med to slike jordfeilbrytere?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

jkirkebo

Sitat fra: TRM på torsdag 15. august 2019, klokken 15:28
Tenkte å bestille Easee-laderen nå, men kom på at jeg allerede har en jordfeilbryter type B på kursen som skal brukes. Easee-laderen har jo allerede denne innebygd. Er det uheldig med to slike jordfeilbrytere?

Nei, det gjør ikke noe.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

TRM

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 15. august 2019, klokken 15:48
Sitat fra: TRM på torsdag 15. august 2019, klokken 15:28
Tenkte å bestille Easee-laderen nå, men kom på at jeg allerede har en jordfeilbryter type B på kursen som skal brukes. Easee-laderen har jo allerede denne innebygd. Er det uheldig med to slike jordfeilbrytere?

Nei, det gjør ikke noe.
Takk for raskt svar! Da er en Easee-boks bestilt! :)
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Olee

Til dere som har lagt opp til 22kW-lading, hvilken sikring har dere? Like vanlig med 32A som 40A?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA