Vurdere sterkt en Easee lader, og kanskje med Tibber abb.
Men har noen spørsmål her:
1. Vil det være problem med CSS montert på TMX? Har lagt inn bestilling på CSS adapter hos Tesla.
2. Lyse og Easee - Er det noen fordeler å ha Lyse strøm og Easse? Eller må man over til Tibber for "hele" huset?
3. Vil Easee fungere med Lyse Strøm? Eller mister man mange funksjoner med å ikke har Tibber?
4. Hvordan sjekker Easee/Tibber om bilen trenger strøm? Og hvordan sjekker man bilen trenger forvarming til batteriet før bilen brukes? Kan dette settes opp via mobil app?
5. Har egen sikrings boks i garasjen, hva ville dere anslått hva det ville kostet for å sette opp denne Easee boksen rett ved siden av sikrings boksen(lader TMX idag med Tesla portable lader idag) i garasjen?
1. Easee har type-2-kontakt. Så det fungerer både på biler med CCS og Tesla-plugg (s og x).
2. Vet ikke. Om Easee har åpent API, så kan alle i teorien benytte seg av mulighetene i ladeboksen. Spørsmålet er vel heller om andre kommer til å gjøre det i like stor grad som Tibber.
3. Mister vel muligheten til å lade når strømmen er billigst.
4. Batterietstatus får Tibber ved at du legger til bilen i Tibber-appen. Tibber bruker APi-et til Tesla for å lese batteristatus. Om en ikke har Tibber, så vil vel bilen "be om strøm" når den er koblet til lader og den ikke er ladet opp til ønsket nivå.
5. Veldig vanskelig å si og kommer an på mange faktorer. F.eks: Jeg har sikringsboks i garasjen, men måtte bytte inntakskabel til garasjen. Pluss bytte to sikringer i skapet med noen fysisk mindre sikringer for å får plass til kursen til ladeboksen.
Sent fra min Nokia 9 via Tapatalk