Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Easee / Tibber ladestasjon

Startet av Nordlands, lørdag 29. september 2018, klokken 22:38

« forrige - neste »

elektrolux

For full kontroll ( og tett forbrukstak ) på både lading og resistive laster trenger en kun Zappi, og Eddi. HUB er kun for å komme på nett, mens Harvi er for å slippe kabling.

Noen som vet om dette er mulig med easee?

Altså om en kan sette et tak, og om dette taket er "tett nok" til at en unngår å havne i annen tariff.

Alt dette har med reguleringshastighet å gjøre som for Myenergi sine produkter er på mellom 1-2 sekunder.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

turfsurf

Sitat fra: elektrolux på mandag 11. februar 2019, klokken 13:00
For full kontroll ( og tett forbrukstak ) på både lading og resistive laster trenger en kun Zappi, og Eddi. HUB er kun for å komme på nett, mens Harvi er for å slippe kabling.

Må jo ha tilgang på nett da. Hvordan installeres Eddi? Krever vel elektriker?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Joltus

Eg mener at den løsningen Easee utvikler for tiden er strømløs HAN tilkobling som skal kunne justere ned ladingen etter et tak på totaltrekket.

Hva skal man ellers bruke det til?

elektrolux

Sitat fra: turfsurf på mandag 11. februar 2019, klokken 14:37
Sitat fra: elektrolux på mandag 11. februar 2019, klokken 13:00
For full kontroll ( og tett forbrukstak ) på både lading og resistive laster trenger en kun Zappi, og Eddi. HUB er kun for å komme på nett, mens Harvi er for å slippe kabling.

Må jo ha tilgang på nett da. Hvordan installeres Eddi? Krever vel elektriker?

Feil.

Trenger ikke tilgang til nettet for å lade og varme vann dynamisk. Eddi kan leveres ferdig kablet for plug and play, men ideelt sett monteres den som en fast del av nettet og krever med det elektrikker.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

turfsurf

Sitat fra: elektrolux på mandag 11. februar 2019, klokken 15:04
Feil.

Trenger ikke tilgang til nettet for å lade og varme vann dynamisk.
Mente ikke trenger det rent teknisk, men at jeg vil ikke kjøpe en løsning jeg ikke kan overvåke, konfigurere og følge med på via app og/eller web grensesnitt.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013


hemi

Jeg snakket med easee folka på chatten, ble litt lite imponert over hva de bruker HAN til.
De overvåker ikke individuelle faser!! mao ikke fasen ladern sitter på. så du kan blåse sikring/fase uten at den justerer ladern.

elektrolux

Sitat fra: turfsurf på mandag 11. februar 2019, klokken 15:07
Sitat fra: elektrolux på mandag 11. februar 2019, klokken 15:04
Feil.

Trenger ikke tilgang til nettet for å lade og varme vann dynamisk.
Mente ikke trenger det rent teknisk, men at jeg vil ikke kjøpe en løsning jeg ikke kan overvåke, konfigurere og følge med på via app og/eller web grensesnitt.

Da er det bare å legge til HUB, så får du alle disse mulighetene
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

Sitat fra: hemi på mandag 11. februar 2019, klokken 16:14
Jeg snakket med easee folka på chatten, ble litt lite imponert over hva de bruker HAN til.
De overvåker ikke individuelle faser!! mao ikke fasen ladern sitter på. så du kan blåse sikring/fase uten at den justerer ladern.

Forhåpentligvis kommer dynamisk laststyring etterhvert også på easee. Ellers blir det mange overbelastede hovedsikringer i de tusen hjem framover.  ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Motorwatt

Ble det en Zappi-tråd ut av "Easee / Tibber ladestasjon"?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

hemi

Mitt bidrag var rent easee/tibber! Desverre hadde de ikke de featurene de reklamerte for i praksis. sååå :/

Kanskje handle zappi da den tilfredstiller kravet.

Så for MEG er dette faktisk fornuftig reklame/referanse for andre produkter.

turfsurf

Sitat fra: hemi på mandag 11. februar 2019, klokken 17:46
Kanskje handle zappi da den tilfredstiller kravet.

Så for MEG er dette faktisk fornuftig reklame/referanse for andre produkter.
Enig. Når Pulse ikke kan overvåke separate faser og man ikke kan styre andre laster blir det litt teit.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

elektrolux

Problemet med manglende faseovervåkning er vel kun et problem for de som har 400V TN nett.

Klarer easee å sette et tett tak ( dynamisk lading ) på enfase anlegg vil jo dette holde for folk flest.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

turfsurf

Sitat fra: elektrolux på mandag 11. februar 2019, klokken 19:03
Problemet med manglende faseovervåkning er vel kun et problem for de som har 400V TN nett.

Klarer easee å sette et tett tak ( dynamisk lading ) på enfase anlegg vil jo dette holde for folk flest.
Finnes jo trefase IT anlegg og. Her f.eks. Og med diverse kombinasjoner koblet til så kan fort en faseleder trekke mere enn de to andre.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

elektrolux

Har studert dette enda litt mer:

Ser ut som Pulse kun gir ut informasjon om forbruk i kW, ikke amper. Dermed vil skjevlast enten det er IT nett eller TN nett ikke kunne fanges opp, og lastballansering mot hovedsikringen vil kun fungere i enfase anlegg.

Gjennomtenkt installasjon og innstilling av maks ladestyrke vil likevel kunne kompensere for en slik svakhet, men det betyr lengre ladetid enn nødvendig.

Forhåpentligvis tar jeg feil, og håper noen sitter på opplysninger om at HAN og Pulse gir informasjon om de individuelle fasene.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA