Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

11kW 3-fas 400V lading på hytta ?

Startet av Blade Runner, lørdag 29. september 2018, klokken 08:51

« forrige - neste »

terskaar

Har 11kw ladekladd 3 fase 400v, men får bare 5kw. Ladekladd står på 50 %. Noen som vet hvordan du får den på 100%?

Orbit

Det er en knapp i midten av der den viser 50%/100%. Trykk på den for å bytte mellom de to nivåene.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

terskaar


elektro

Sitat fra: jkirkebo på søndag 23. juni 2019, klokken 00:06
Sitat fra: elektro på lørdag 22. juni 2019, klokken 23:29
Sitat fra: trd-73 på torsdag 20. juni 2019, klokken 19:56
Det finnes en 16A 3 fas kladd, som en kan velge ved bestilling, samme pris.

Det stemmer, den er spesifisert til 11kW mens den som alle vi som har Fasttrack modeller f.eks. er 7.2kW.

Jeg ønsker å bytte kladd, kan jeg da lade med både 11kW (16A 3-fas 400V), 7,2kW (32A 1-fas 230V) og 3,6kW (16A 1-fas 230V)? Det finnes overgang til sistnevnte som ekstrautstyr, vet jeg.

Nei, du får ikke 32A på 11kW-kladden, den makser ut på 3x16A.

Skjønner at jeg ikke får 22kW, men lurer på om jeg kan bruke både blått 32A adapter (1x32A) på og rødt (3x16A) på 11kW kladden, som på Tesla. Ønsker å ha kun én kladd med fire forskjellige tilkoblingsmuligheter:

- 11kW (3x16A@400V rød CCE)
- 7,2kW (1x32A@230V blå CCE)
- 3,6kW (1x16A@230V blå CCE)
- 1,8kW (1x8A@230V Schuko)
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

jkirkebo

Sitat fra: elektro på søndag 23. juni 2019, klokken 23:43
Skjønner at jeg ikke får 22kW, men lurer på om jeg kan bruke både blått 32A adapter (1x32A) på og rødt (3x16A) på 11kW kladden, som på Tesla. Ønsker å ha kun én kladd med fire forskjellige tilkoblingsmuligheter:

Det går ikke, kabelen makser ut på 16A. Både på 1-fase og 3-fase. Tesla fikset dette ved å laske sammen alle 3 faseledere for 32A 1-fase. Det går ikke for Audi da også bilen må støtte dette. Så Tesla sin kabel vil heller ikke virke for deg.

Vil du ha kun en kabel må du nesten kjøpe en 3.parts 3x32A kabel, som f.eks Spark:

https://www.elbilgrossisten.no/collections/schuko-til-type-2/products/spark-type-2
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektro

Sitat fra: jkirkebo på mandag 24. juni 2019, klokken 13:24
Sitat fra: elektro på søndag 23. juni 2019, klokken 23:43
Skjønner at jeg ikke får 22kW, men lurer på om jeg kan bruke både blått 32A adapter (1x32A) på og rødt (3x16A) på 11kW kladden, som på Tesla. Ønsker å ha kun én kladd med fire forskjellige tilkoblingsmuligheter:

Det går ikke, kabelen makser ut på 16A. Både på 1-fase og 3-fase. Tesla fikset dette ved å laske sammen alle 3 faseledere for 32A 1-fase. Det går ikke for Audi da også bilen må støtte dette. Så Tesla sin kabel vil heller ikke virke for deg.

Vil du ha kun en kabel må du nesten kjøpe en 3.parts 3x32A kabel, som f.eks Spark:

https://www.elbilgrossisten.no/collections/schuko-til-type-2/products/spark-type-2

Takk for godt svar. Blir nok dyre ladinger med mitt kjøremønster.. På Teslaen brukte jeg rødt 16A adapter to ganger på to år. Blått 32A, aldri. Beholder nok bare 7,2kW kladden. Hvis ingen trenger blått 32A, men har bestilt rødt 16A, og vil bytte.. :)

Nå har jeg fått 16A blå kontakt på hytta, så undersøker hva adapter til det koster hos Møller. Har jeg forstått riktig hvis dette i teorien skal fungerer på begge kladdene?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

jkirkebo

Sitat fra: elektro på tirsdag 25. juni 2019, klokken 08:06
Sitat fra: jkirkebo på mandag 24. juni 2019, klokken 13:24
Sitat fra: elektro på søndag 23. juni 2019, klokken 23:43
Skjønner at jeg ikke får 22kW, men lurer på om jeg kan bruke både blått 32A adapter (1x32A) på og rødt (3x16A) på 11kW kladden, som på Tesla. Ønsker å ha kun én kladd med fire forskjellige tilkoblingsmuligheter:

Det går ikke, kabelen makser ut på 16A. Både på 1-fase og 3-fase. Tesla fikset dette ved å laske sammen alle 3 faseledere for 32A 1-fase. Det går ikke for Audi da også bilen må støtte dette. Så Tesla sin kabel vil heller ikke virke for deg.

Vil du ha kun en kabel må du nesten kjøpe en 3.parts 3x32A kabel, som f.eks Spark:

https://www.elbilgrossisten.no/collections/schuko-til-type-2/products/spark-type-2

Takk for godt svar. Blir nok dyre ladinger med mitt kjøremønster.. På Teslaen brukte jeg rødt 16A adapter to ganger på to år. Blått 32A, aldri. Beholder nok bare 7,2kW kladden. Hvis ingen trenger blått 32A, men har bestilt rødt 16A, og vil bytte.. :)

Nå har jeg fått 16A blå kontakt på hytta, så undersøker hva adapter til det koster hos Møller. Har jeg forstått riktig hvis dette i teorien skal fungerer på begge kladdene?

Ja, det bør fungere på begge to. Om ikke Møller har adapter så kan vi skaffe det til 375,- + frakt.

http://www.ladespesialisten.no
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

trd-73

Møller har 16A blå industrikontakt ja, koster ca 1700 kr, og passer til begge laderne.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA