Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

App på Zoe - problemer ved registrering.

Startet av Jørgen L, søndag 26. august 2018, klokken 21:37

« forrige - neste »

Jørgen L

Jeg har nå i 12 dager forsøkt å ordne slik at jeg får registrert min bil og ordnet app via https://www.services.renault-ze.com, med opplysningene i fra velkomstbrevet jeg fikk tilsendt fra Renault på mail. Får bare opp at vin eller velkomstkode er feil.

Har vært i dialog med de flere ganger og de skylder på 3. part som er leverandøren av tjenestene, de kan heller ikke gi noen estimert tid på når dette er rettet.

Er det flere en meg som sliter med dette?

Jan-Atle

Jeg registrerte min nå sist mandag. Fikk også den feilmeldingen flere ganger.Det var noe jeg hadde gjort feil i et av feltene. Hadde ingenting med hverken vin eller velkomstkode, å gjøre.
Husker ikke hva jeg hadde feil, men mener å at jeg hadde feil format på telefonnummeret. Mulig jeg ikke hadde med landskoden.
Jeg fikk, som sagt, registrert meg som bruker etter en del plunder.

lilleblå

#2
Har akkurat registrert meg (tidligere i dag):

Telefon skal skrives +4790909090 (eksempelnummer).
VIN nr må skrives med STORE bokstaver.
Velkomstkoden må skrives EksaKt slik den er skrevet (med store og små bokstaver).

Altså: Kodene og vin må skrives eksakt slik de står på brevet du fikk. (Store og små bokstaver) Husk også at det er lett å mikse "0" (null) og "O" (eh... ooooo). ;-)

Forhandler nevnte noe for meg om at bilen måtte få tid til å lase ned siste oppdatering før man gjorde det. Det hadde han gjort før jeg fikk bilen i går, så dermed vet jeg ikke noe mer om det.

elekTrond

'13 Mjau


Jørgen L

Alle opplysninger jeg benytter er korrekte, de sier at det er en teknisk feil i systemene som gjør dette. Er flere brukere som opplever dette i følge de.

lilleblå

Ok. Det kan være. Jeg fikk som sagt registrert meg i går, så da gjelder det tydeligvis ikke alle.

Håper det løser seg kjapt for deg. Foreløpig ser jeg ikke den store nytten for appen, men når vinteren kommer er det annerledes.

ragnar888

Hei
Jeg prøver å registrere meg på My ZE Online men det krever en aktiveringskode og den har jeg ikke, hvor kan jeg få den?
mvh
Ragnar

bjaolsen

Jeg fikk dette plutselig igjen, men forhandler ordnet heldigvis ny kode på et par timer
bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

GreenEyez

Fikk bilen min i mai, og har fungert helt fint å registrere seg. Vært veldig nyttig med den appen.

Men for to uker siden slutten den å oppdatere seg.

Kort tid etter kjøpet begynte jeg også å få feilmeldingen «Laster Scandinavia kart». Og når det ringer på telefonen nå skrur ikke radiolyden seg ned og det går ikke an å svare på samtaler...


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

GreenEyez

Ser ut som problemene mine har blitt fikset etter at den var inne hos Autoria. Tror de har oppdatert softwaren, nå kommer det diverse meldinger i dashbordet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA