Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Alt går..hvis man vil!

Startet av Roy Aasen, onsdag 26. september 2018, klokken 13:39

« forrige - neste »

Ingeniøren

Stilig, og som han sier en fin tur. Kan man ha det bedre :+1:

Og stakkars folk som ikke kommer seg på hytta fordi de må lade litt på veien....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Måkemannen

Hadde vært interessant å se tall på ladehastighet på hurtigladerne oppover.

Sent fra min SM-T533 via Tapatalk


Zimon

Leaf og Rapidgate på en slik tur, optimist han karen der. :P Har nok tatt lengre tid enn hva f.eks Ioniq ville tatt, selv om Leaf 2 er en fin bil sånn sett, bare ikke på langturer med mye hurtiglading uten større pauser for at batteriet skal kjøles ned.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Apache

Kjører mab rolig og ikke som man har stjelt bilen som enkelte youtub'ere gjør er det mulig å holde batteriet noe "kjølig". Der står ikke hvor lang tid han brukte på turen.

sølv-pilen

Han brukte to dager, kjørte ikke batteriet tomt og ladet ikke fult. Der er alt for mye feil fokus på rapidgate og at bilen ikke har aktiv kjøling. Greit at der er en begrensning, men bilen går fint an å ta på lengre turer - man må bare kjøre litt annerledes en hva man ville gjort med en 24 kWh leaf.
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

Karl-Wilhelm

Sitat fra: sølv-pilen på fredag 28. september 2018, klokken 09:58
Han brukte to dager, kjørte ikke batteriet tomt og ladet ikke fult. Der er alt for mye feil fokus på rapidgate og at bilen ikke har aktiv kjøling. Greit at der er en begrensning, men bilen går fint an å ta på lengre turer - man må bare kjøre litt annerledes en hva man ville gjort med en 24 kWh leaf.

Når Nissan selger så mange Leaf som de gjør, blir det nærmest uetisk å drite så hardt i gjøre selv den enkleste forbedring når dette er et problem som har fulgt kjøretøyet siden dag en, som nå er 7 år siden...
Hadde dette kun fått konsekvenser for ladehastighet ville det bare vært en liten kjip hake, men når bilene/fremdriftsbatteriene går fortere på skrothaugen så blir det vanskelig å tolerere.
i-Miev 2012
Twoflower would be the sort to stand on top of a hill during a lightning storm wearing wet copper armour and shouting "all gods are bastards!"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA