Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 535 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kvalitet og kjørelengde i-Miev

Startet av Kyrre Styve, fredag 28. juli 2017, klokken 15:58

« forrige - neste »

elekTrond

Siden setevarme er nevnt her, så er det vel kun førersetet som har varme på de eldste?

En slags sjekkliste:

• Setevarme: ett eller to seter?
  • Forvarme (med fjernkontroll) kom i/på 2012 (modellen)?
  • LEV50N kom sensommern 2012 på '13 modellene
  • LED-lys kom litt senere på 2012-høstens MY13
  • TPMS dekktrykksensorer ble påbudt i 2014 en gang ...
  • I 2017(?) fikk fransøsene remote og fjernvarme
  • (i-MiEV only) '18 modellen fikk en heftig makeover med freshe farver, nytt interiør, den gode, gamle 2DIN radioen og regen-hendler på rattet.
  • Fransøsene mangler vel fortsatt B/C-mode, LED-lys og 88 vs 80 cellers batteri?
Er det flere "viktige" hendelser da?

PS! Min MY13 født i juli-12 har LEV50N, men ikke LED-lys. Klekket to måneder for tidlig. Husker ikke om jeg rakk å få med den nye motoren/girkassa. Gjør hjemmeleksa di før du prøver og kjøper.

PPS! elbilwiki.no/index.php/IMiEV-sisters har ikke endret seg siden 2012. På tide vi oppdaterer med relevant info og erfaringer. Vi er i ferd med å bli det nye PSA-klassiker miljøet. Send PM til Elmo for å få skrivetilgang.
'13 Mjau

emagic

Jeg har en veldig tidlig en, men den har "kun" gått 115.000.

Den begynner å bli sliten i lakk og interiør, men jeg elsker den fremdeles, en helt fantastisk grei og god bil :-)

-emagic

edyrli

Jeg ville anbefalt i-Miev. Har hatt iOn, men dersom det ikke har skjedd noe de siste par årene så mangler fortsatt franskmennene:

B-C på giren,
LED Lys
Mindre batteri, 14,5kWh vs 16kWh.
Forvarming med fjernkontroll.
2021 BYD Tang
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

ToreBB

Hei!

Har selv en 2017 i-MiEV, og har kjørt litt med en nyere (2016?) IoN.

Foruten det som alt er nevnt her, så hadde IoN bare varme i førersetet,
samt manglet innerbelysning foran i kupeen. Merket dette med lyset i kupe først
når jeg skulle ut å kjøre en tur på kveldstid nå når kveldene er blitt mørkere!

Er det lys inni "tankluka" for ladepluggen (type 1 plugge) på IoN / C-Zero?
Har ikke sjekket det.. En kompis har en eldre i-MiEV (2012) og den har ikke lys der,
mens min 2017 har lys der.

elekTrond

Ikke lys i ladeluka på min juli-12 MY13 heller  ::)
'13 Mjau

edyrli

Stemmer det. Jeg hadde 2013 ion.
Ingen lys i ladeluken.
Kun lys i midten av kupe.
Kun varme i førersete.

Eneste fordel på ion var den hadde ISO bilstereo. Så lettere å bytte den ut med noe som har DAB+, Android auto, apple carplay osv...
2021 BYD Tang
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

© 2023, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA