Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2011 Leaf opp på jackstands - hvordan løfte?

Startet av Aspiranten, tirsdag 25. september 2018, klokken 14:50

« forrige - neste »

Aspiranten

Jeg tenkte å løfte bilen opp på stands mens jeg bytter lenkarmer. Men plata skjuler jo alt under så jeg kommer ikke til det sentrale løftepunktet for jekken under motoren.

Er det trygt å løfte bilen opp mellom de to jekkepunktene da? Jeg må jo ha plass til både jekk og stand under samtidig...
Nissan Leaf

Citroel

Hei, søk på "jekk" i forumet så er det en del tips.

Jeg er imidlertid også usikker. Vurderer å bruke garasjekk på punktene merket med hvit ring i vedlagte bilde. Da blir det å jekke på bærearmen bak - vurderer også å jekke midt på "bakakselen".

Takknemlig for tips.
2014 Leaf Accenta, norsk.
1983 Suzuki GS1100G
1978 Citroën GS Club Break
1969 Citroën ID19

Aspiranten

Nissan Leaf

Electrix

Jeg har brukt garasjejekk på de vanlige jekkepunktene med en halvmeter plankebit for å fordele trykket litt slik at jeg ikke bøyer falsen. Men vet ikke om det er noen super løsning som kan anbefales. Gummipadsene som man kan få til garasjejekken fungerer dårlig der, en er for hard og blir delt av falsen etter et par løft, og den andre typen er for myk så falsen kommer ned på kantene av "skåla" på jekken...
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA