Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Reklamasjoner og garantisaker på Kona

Startet av Limodriver, tirsdag 25. september 2018, klokken 00:41

« forrige - neste »

Limodriver

Jeg var innom forhandler i dag og viste dem et bilde av dugg på innsiden av ene baklykten. Jeg spurte om det skulle være sånn.

Svaret var: Nei, vi bestiller en ny med en gang. Send meg bildene og reg nr så kontakter vi deg.

Jeg har hittil ikke opplevd tilsvarende smidig respons på en reklamasjon på noe annet bilmerke.

Tyske premiummerker er som Mein Kampf og Nissan hos BNH er verre enn å krangle med kjerringa.

  :+1: for Aaby Auto

tuono

Aaby Auto er sikkert greie, men det er importørleddet som er avgjørende siden AaA må vite at de kan viderefakturere jobben problemfritt til Hyundai Norge. Er dette noe som er beheftet med usikkerhet og plunder vil dette garantert gjenspeiles i forhandler-/merkeverkstedleddet! De jobber ikke gratis.

Limodriver

Sitat fra: tuono på tirsdag 25. september 2018, klokken 08:34
Aaby Auto er sikkert greie, men det er importørleddet som er avgjørende siden AaA må vite at de kan viderefakturere jobben problemfritt til Hyundai Norge. Er dette noe som er beheftet med usikkerhet og plunder vil dette garantert gjenspeiles i forhandler-/merkeverkstedleddet! De jobber ikke gratis.

Jeg er innforstått med at forhandlere må få dekket garantiarbeidene hos importør. Hos tyske premiummerker blir forhandlerne gretne av garantiarbeid fordi det er dårlgere betalt enn vanlig kundeoppdrag.

Så langt i prosessen med å kjøpe, få levert og reklamere på en mangel må jeg også vedgå at hadde det vært for HMN hadde ordren vært kansellert for lenge siden. Forhandlerne har stått i stormen som HMN har skapt for dem og forhandlerne har håndtert kundene på en god måte. Alle henvendelser til kundesenteret til HMN har vært helt nytteløse og de har ikke bidratt med noe som helst. Det er forhandlernettet som har reddet meg som Hyundaikunde.

Big T.

Har kjørt Kona,n 3000km og den fungerer smertefritt...
Men noen irritasjonsmomenter...

Har satt Regen til Nivå 3 på alle Drivemodus.Når jeg kommer neste dag,er den reset til modus 1.
Samme er med Eco og Sport modus også.

Høyre kneet treffer kanten på midtkonsollen under kjøring...

Når man går ut av bilen etter kjøring,er bakdørene låst...

Får ikke koblet Android mobilen til Android Auto.Står info:Får ikke kontakt med telefonen.



Noen tips-triks? :D


TorT

#4
Når jeg fikk min, var det autolås, som låste bilen når vi begynte å kjøre. Det tok jeg vekk i en av menyene som styres fra rattet.
Har satt regen i auto, så jeg husker ikke om min forandret nivå når den var i manuell. Men tror ikke det.
Auto kan anbefales, den bruker radaren til å bremse med regen når du tar igjen biler.
Ikke så langbeint, så jeg har ikke problemer med midtkonsoll. Synes tvert imot at det er meget bra.
Men skjønner problemet, hadde nettopp en Fiat Panda leiebil. Den kunne jeg ikke hatt i lengden.
Har iphone, og det virket bra med en gang.
NB Må bruke usb kabel for akkurat den funksjonen. Men det står i instrukssjonsboka også.

Er bilen helt original? Jeg måtte inn igjen å fikse etter at forhandler hadde feilet under montering av kupelys i fotbrønn. Rare ting skjedde, blandt annet så skiftet den kjøremodus. Men fikset allerede neste dag.

tuono

Sitat fra: Big T. på torsdag 25. oktober 2018, klokken 12:42
Har kjørt Kona,n 3000km og den fungerer smertefritt...
Men noen irritasjonsmomenter...

Har satt Regen til Nivå 3 på alle Drivemodus.Når jeg kommer neste dag,er den reset til modus 1.
Samme er med Eco og Sport modus også.

Høyre kneet treffer kanten på midtkonsollen under kjøring...

Når man går ut av bilen etter kjøring,er bakdørene låst...

Får ikke koblet Android mobilen til Android Auto.Står info:Får ikke kontakt med telefonen.




Noen tips-triks? :D

Er vel absolutt ingen av disse som kvalifiserer for garantisak eller gir grunnlag for reklamasjon. Men for å få noe liv i en tråd som omhandler slikt og koreanske biler skal man vel være litt romslig.

zbk

Sitat fra: Big T. på torsdag 25. oktober 2018, klokken 12:42
Får ikke koblet Android mobilen til Android Auto.Står info:Får ikke kontakt med telefonen.

Har opplevd at kabelen kan skape problemer på min Ampera-e. Det er ikke alle usb-kabler som får AA til å fungere. Test med orginalkabelen som fulgte med telefonen, eller en annen som du er sikker på er av rimelig grei kvalitet.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

geear

Sitat fra: Big T. på torsdag 25. oktober 2018, klokken 12:42
Har satt Regen til Nivå 3 på alle Drivemodus.Når jeg kommer neste dag,er den reset til modus 1.
Kan det være fordi den er fulladet til 100% og ikke har plass til å ta imot noe særlig regen?

tuono

Sitat fra: gr på torsdag 25. oktober 2018, klokken 15:32
Sitat fra: Big T. på torsdag 25. oktober 2018, klokken 12:42
Har satt Regen til Nivå 3 på alle Drivemodus.Når jeg kommer neste dag,er den reset til modus 1.
Kan det være fordi den er fulladet til 100% og ikke har plass til å ta imot noe særlig regen?

Samme som på Ioniq. Default settings. Kan endres men endringene kan ikke lagres permanent.

hobbybonden

Sitat fra: Big T. på torsdag 25. oktober 2018, klokken 12:42
Har satt Regen til Nivå 3 på alle Drivemodus.Når jeg kommer neste dag,er den reset til modus 1.
Samme er med Eco og Sport modus også.


Når man går ut av bilen etter kjøring,er bakdørene låst...

Merkelig, jeg har også satt alle modus til Regen nivå 3 og har vekslet mellom dem og mener bestemt at den har holdt seg uendret, det skal jeg sannelig prøve å huske på å dobbeltsjekke.

Forøvrig enig i at det er litt irriterende med låsingen, men har ikke pløyet gjennom menyene for å se om det kan endres (auto-lås kunne jo tas bort på Ampera'en mener jeg å huske og kunne det iallefall på Leaf)

tuono

Vil tro det også er samme som på Ioniq: Menysetting.

Big T.

Er det flere som har problemer med å få på CC? Noen ganger vil den ikke på.. Venter man 5 min. så fungerer den igjen...

Biff

Sitat fra: Big T. på torsdag 01. november 2018, klokken 22:49
Er det flere som har problemer med å få på CC? Noen ganger vil den ikke på.. Venter man 5 min. så fungerer den igjen...

Big T.

Kommer opp samme feilmelding når jeg tar switchen ned.. Så ikke det som er problemet...

hobbybonden

Jeg får samme også sporadisk, men har ikke klart å finne ut hvorfor. Tenkte det kanskje var pga. f.eks en avhengighet til Lane Assist el.l og at forholdene i veien (manglende stripe el.l) gjorde at den ikke fungerte.



Sitat fra: Big T. på fredag 02. november 2018, klokken 12:28
Kommer opp samme feilmelding når jeg tar switchen ned.. Så ikke det som er problemet...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA