Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Korrosjonsbeskyttelse

Startet av trondhla, torsdag 06. oktober 2011, klokken 21:29

« forrige - neste »

trondhla

Nissanbiler er ikke kjent for sine gode rustbeskyttlelse, snarere tvert imot. I følge denne listen her som er etterrettelig og anerkjent bør man ha litt tanke på at dette er en ordinær bil med anderledes drivkilde:
http://www.vibilagare.se/test/rost

Man bør absolutt ha bilen inne til understellsbehandling så raskt som mulig dersom man ikke får forhandler til å gjøre det.

snurre100

#1
De skal visst være rustbehandlet.Det sa ihvertfall selgeren i Ski.De blir behandlet i Drammen sa selgeren.
2020 Kia E-Niro

Trond.Strom

de blir rustbehandlet med Mercasol.
Jeg undersøker muligheten for at min bil ikke skal bli behandlet for å ta den med Tectyl og støydempnings skum isteden


dissern

Sitat fra: Trond.Strom på fredag 07. oktober 2011, klokken 07:23
de blir rustbehandlet med Mercasol.
Jeg undersøker muligheten for at min bil ikke skal bli behandlet for å ta den med Tectyl og støydempnings skum isteden



Ifølge selger i Bergen så blir Leaf ikke understellsbehandlet, men de kunne selvsagt tilby dette mot ekstra betaling.
Hvit Leaf - 2011
Model S 75D - 2017 *solgt*
Model X100 - 2017
Model 3 - 2021

Aspiranten

Mercasol er inkludert i klargjøringskostnadene til BNH @ Økern.
Nissan Leaf

Terje

Leafen skal ifølge Autocenteret Åsane være ferdig behandlet :)
Glad eier av Titanum Soul EV

LarsE

Skrev kontrakt med Ålgårds Auto i Sandnes 22.09. med spesifisert "Lokalmontert ekstrautstyr" NIDZ0012 - Mercasol Full / komplett understellsbehandling 3500,-
Stavanger - Sky Blue Leaf med solcelle levert 13.01.12

dissern

Sitat fra: Terje på mandag 10. oktober 2011, klokken 14:16
Leafen skal ifølge Autocenteret Åsane være ferdig behandlet :)

Pussig, selgeren jeg snakket med på Autocenteret i Åsane sa at korrosjonsbehandling ikke blir gjort, men at de sannsynligvis kan gjøre dette mot betaling.
Hvit Leaf - 2011
Model S 75D - 2017 *solgt*
Model X100 - 2017
Model 3 - 2021

Kallagtunet

I Sandnes så hadde de understellsbehandling som en opsjon til ca 3000 kroner. Jeg tror det egentlig vel er en IQ test.... Der en kan få betale ekstra for noe som er standard... Vi strøk den testen:-)

Nissan garanti mot rust gjelder i alle fall enten det gjøres noe ekstra for de 3000 eller ei.

Lipo

BNH Rud: Bilen din leveres med Mercasol understellsbehandling.

Så da er vel alt på stell ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA