Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pløsete skinnseter?

Startet av frodetromsø, fredag 21. september 2018, klokken 10:33

« forrige - neste »

Gordon Retriever


Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 11. september 2018, klokken 23:11
Jeg savnet et passasjersete som ikke så slik ut allerede etter 4000 kilometer:



Sannsynligvis er dette Windsor-skinn.  Rimeligere setevarianter kan være mer motstandsdyktige overfor slitasje.

Forøvrig synes jeg andre elbiler står seg dårlig når de sammenlignes med i-Pace.

Dette er en i-PAce som bl.a. hadde vært på langtur på gjennom  Sør-Norge.  Den var altså ikke bare brukt på korte demoturer.  Jeg fotograferte den to og en halv uke etter den var registrert første gang.

Nordlands

Sitat fra: frodetromsø på fredag 21. september 2018, klokken 21:35
Noen som har sett setene på nivået under, Grained skinn, og kan si noe om disse er like utsatt for "slitasje"?
Har bare sett og tatt på noen skinnprøver de hadde på forvisning i februar. Det lignet litt på min stressless sofa som skal ha en av de mer slitesterke lærtypene - på min sofa er det nå kommet noen løse rynker etter 5 år, de første 3 årene så den ubrukt ut. Om det var mulig ville jeg valgt grained skinn, men ønsket justering av setelengde og sidestøtte.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

frodetromsø

Nå som folk ser ut til å ha fått biler utlevert.
Noen som har gjort seg noen flere erfaringer omkring setene og kvaliteten på skinn/seter?
2019-modell, E-Golf - solgt
2020-modell, E-tron 50, Advanced Sport (levert juni 2020)

bmw2002

Ikke antydning til at setene mine er pløsete etter 4 uker.

MJ006

Hei! Første innlegget mitt her inne og debuterer med å dra opp denne halvgamle tråden.

Skal legge inn bestilling på i-Pace nå i disse dager, men er usikker på SE/HSE. Ser flere kommenterer negative erfaringer med Windsorskinnet i HSE ( - men er jo en stund siden siste innlegg). Anses dette fortsatt som et problem, eller var det kun snakk om noen få tilfeller? I motsatt fall, er setene i SE et bedre valg i så måte?

Tellus

Som du skriver så ser det ut som et rent HSE problem. Problemet har sannsynligvis med det at setene er ventilerte å gjøre. Windsor skinnkvaliteten er neppe problemet. Hvis du kan bygge deg en SE med windsor uten ventilasjon så tipper jeg du slipper problemet.

Kan også være at problemet er løst på nye biler.

Jeg har litt poser på begge forsetene mine, men langt fra såpass mye som bildene i denne tråden viser. Skal ta det opp med forhandler ved leilighet.

Stikkkontakt

Jeg har litegrann "slakk i skinnet" også.
Har Performance seter.

daktari

Hadde litt slakk men bare dro setetrekket litt ned i setet. ble penere da. Tesla-eiere har ofte klaget og noen har faktisk fått nye seter hos dem. Usikker på hva man kan få til i Jaguar-land.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Varmebehandling vil stramme opp ekte skinn. En omgang med føner kan fikse litt.

olavxxx

Dessverre blir ofte skinn strukket med tiden, men jeg hadde ikke godtatt så pløsete skinn som bildene viser.

Husk å behandle skinn ofte (flere ganger i året!).
Jeg vet ikke hvordan man gjør det med behandling på perforerte seter, siden man kanskje får middelet ned i lufthull/dyser..

Men Jaguar bør jo svare på det tenker jeg.

Tellus

Det bildet viser er selvfølgelig en garantisak. Har hatt mange biler med skinn, men aldri sett noe lignende. Er ganske sikker på at Jaguar er enig. Slikt kan man ikke være bekjent av.

MJ006

Sitat fra: Tellus på mandag 29. april 2019, klokken 22:06
Det bildet viser er selvfølgelig en garantisak. Har hatt mange biler med skinn, men aldri sett noe lignende. Er ganske sikker på at Jaguar er enig. Slikt kan man ikke være bekjent av.

Snakket med selger hos Jaguarforhandler for noen dager siden. Han hadde ikke hørt om noen klager på skinnsetene, men understreket at dette i så fall ville falle inn under bilens garanti. Jeg slår meg til ro med det, og etter noen ukers vingling mellom Audi/Tesla/Jaguar (og i siste liten MB) har jeg omsider konkludert med at det blir i-pace. Sendte bestilling i dag :)

Ingeniøren

Har vel noe men vekta på en som sitter i setet og...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA