Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye Zoe

Startet av sinhal, lørdag 16. november 2019, klokken 09:57

« forrige - neste »

sinhal

Hei alle sammen. Dette er kanskje blitt stilt dette spørsmålet tidligere, men tillater meg å spørre uansett.

Har i dag en 22kwh Zoe som pendlebil og er fornøyd, men synets jo den nye har fått et vesentlig løft interiørmessig og er således på å vurdere å bytte, rekkevidde er ikke noe problem, men følgelig gjør det komiker noe at den nye har vesentlig bedre rekkevidde en min, men jeg ble ganske overrasket når jeg så at adaptiv cruise ikke engang var et mulig tilvalg. Dette er faktisk en dealbreaker for meg om jeg skal gidde å bruke penger på å oppgradere til ny utgave. Har dette på familiebilen og må si jeg ikke kjøper ny bil i 2019 uten ACC, noen som vet eller har en ide om dette vil komme på nye Zoe etterhvert?

Trine2

Har ikke hørt noe, men det vil etterhvert komme på e-208 og Corsa. Føler begge disse er bedre kjøp en Zoe når man tenker på ladeløsning, utstyr og driftsikkerhet/vedlikehold.

hsa77

Sitat fra: Trine2 på lørdag 16. november 2019, klokken 12:34
Har ikke hørt noe, men det vil etterhvert komme på e-208 og Corsa. Føler begge disse er bedre kjøp en Zoe når man tenker på ladeløsning, utstyr og driftsikkerhet/vedlikehold.
Adaptiv cruise er kjekt å ha, her er e208/Corsa bedre. Skal man bruke bilen til pendling i tett trafikk med varierende hastighet er det helt klart en så stor fordel med adaptiv cruise at Zoe taper, synd det ikke kommer som tilvalg på toppmodellen, jeg hadde vært villig til å betale noen tusenlapper for acc.

Ladeløsningen er etter min mening  bedre på Zoe, 22kw og CCS gir langt flere muligheter for å få ladet. På utfartsdager kan man slippe køen ved hurtigladeren og plugge inn 22kw som ofte er ledig. e208/Corsa kommer riktignok med 100kw ccs, men med et såpass lite batteri som 50kwh tror jeg ikke at det er mange kwh som skal inn før ladehastighet faller til under 50kw. Bagasjerommet i Zoe er mye større enn på e208,  338liter vs 265liter. Vi har flere ganger reist med 2 voksne og 2 barn på helgetur med Zoe og hatt god plass til bagasjen, det hadde vi ikke klart med e208.

For å oppsummere min mening, Zoe er best som allround bil, e208/Corsa er best for solo-pendling i tett trafikk.

2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

sinhal

hsa77. Tusen takk for utdypende informasjon, vi har en Model X som familiebil så Zoe er stort sett kun til pendling/småkjøring i byen her vi bor. Ang pendling så foregår dette ca 70% på E18 firefelt og er der jeg føler Adaptiv Cruise kommer til sin rett og jeg hadde gjerne betalt ekstra for dette. Så jo nå at dette heller ikle var tilgjengelig på e208 før neste år en gang, så da sitter jeg nok på det berømte gjerdet litt til

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA