Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny Zoe vann lekasje i døre.

Startet av Ajust, fredag 21. september 2018, klokken 09:32

« forrige - neste »

Ajust

Se nytt foto lenger nede det er hull i tak konstruksjonen.
Er det noen som har hatt problemer når dere kjøre i regnvær drypper det vann på mitt venstre lår det kommer fra den innvendige gummi lisen i taket på bilen.
Bilen er to uke gammel og er derfor skremt over kvaliteten.  :-1:
Gulv mattene er satt fast i et løst gulvteppe og sklir rundt i bilen er det andre som har reagert på det? Holder gulvteppet til den påkjenning i lengden ? 
Setter pris på hvis det er andre som har erfaringer med dette og hvordan Renault ordner opp.

MVH Anders

ladov

Ikke helt det samme men jeg hadde vanninntrengning på passasjersiden foran. La merke til at det var mye dugg/rim på innsiden av rutene. Trodde først at det var snø fra skoene men jeg innså etter hvert at det var alt for mye vann til å kunne forklares på den måten. Det var skikkelig kliss-klass under matta..


Fikk aldri noe 100% svar på hvor vannet kom fra. Bilen var inne 2-3 uker(?) og jeg fikk lånebil i mellomtiden. Den ble tørket grundig og alle pakninger på den siden ble byttet ut og bilen har vært tørr siden.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

PerBear

Foreslår at du får en medhjelper til å spyle bilen med hageslange fra utsiden mens du tar nærbilder av lekkasjen fra innsiden.
Da har du god dokumentasjon som overbeviser kundemottak og som forhandleren igjen kan bruke for å rettferdiggjøre kostnaden ovenfor importør.

God dokumentasjon vil også hjelpe på hvor fort bilen blir fikset.
Sandnes, Norway.
Podbike FRIKAR, TM3 AWD LR

Svein_H

Jeg har opplevd det to ganger med min bil, begge gangene var det regnvær men langt fra voldsom nedbør. Det har regnet mange andre ganger uten at jeg har merket noe, så jeg slo meg til ro med at det kanskje hadde havnet et par regndråper på et "uheldig" sted mens døra var åpen. Jeg har også vasket bilen i maskin med meg selv sittende inni, og har heller ikke da merket noenting. Skal uansett ha det i tankene til senere, interessant at du også har opplevd det og på samme sted.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

hsa77

Jeg har kjørt over 60.000km med ZOE (to forskjellige biler) i all slags vær og har aldri opplevd dette. Mulig du har skadet/defekte gummilister på døra? Uansett er jo dette en reklamasjonssak som du bør ta med din forhandler.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Ajust

Se dette foto er det noen av dere andre ZOE eiere som har dette hull i tak rennen så vannet renner inn forbi den ytre tak renne gummi liste ?
Jeg tror det er feilen men Renault Stavanger er ikke like frem lyn raske til og ta tak i denne reklamasjons saken.

zbk

Har ikke Zoe'n min lenger, så får ikke sjekket hvordan den ser ut, men om du ta noe kraftig tape og setter rundt lista kan du i alle fall teste om dette løser problemet og få bekreftet at dette hullet er problemet.

Eventuelt kjører du innom Renault og sjekker på en demobil...
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Svein_H

Jeg har samme hull i A-stolpen min, omtrent på høyde med overkant av frontruta (se vedlegget):
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Tok med et glass vann ut og helte forsiktig ut over taket der, men kunne ikke se at noe rant inn gjennom hullet. Hadde uansett vært kjekt å vite hvorfor det er der, om det har en funksjon eller om det bare er dårlig tilpasning mellom karosseridelene...

2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

bjaolsen

Jeg får også tidvis vann inn langs A-stolpen, virker som om det er vann som har havnet mellom pakningene i forbindelse med inn-/utstigning.

bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

Svein_H

Opplevde dette på nytt her om dagen på vei hjem fra jobb mens det regnet. Bilen hadde stått i garasjeanlegg hele dagen, så det er usannsynlig at det har kommet inn noe vann i forbindelse med innstigning. Skjer det en gang til kommer jeg til å kontakte forhandler for å få sjekket det opp, selv om det er snakk om bare en dråpe eller to syns ikke jeg at man skal godta slikt på en ny bil.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Svein_H

Opplevde dette på nytt nå i dag. Bilen sto i garasje og var tørr ved avreise, men etter ca 40-45 minutters kjøring i regnet oppdaget jeg at det kom inn vann. Slik skal det selvfølgelig ikke være, så jeg har sendt mail med reklamasjon til selger.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

gekko300

Har samme problem til tider. Min teori er den usannsynlig tåpelige dørløsningen hvor dørbladene bretter seg over deler av taket. Når det regner renner det vann ned på innsiden av øverste del av døren, dvs den delen som bretter seg over taket. Vannet stopper i øvre dørpakning, så så lenge døren ikke åpnes er det ikke noe problem. Når døren åpnes vil vanndråpene renne videre ned langs øvre del av døren og bli klemt inn mot den indre øvre dørpakningen. Derfra vil vannet dryppe inn, typisk opp til 10 dråper i mitt tilfelle. Jeg tenker å legge en liten pakning på den delen av døren som bretter seg over taket, slik at vannet drypper av dørbladet før det får sjans til å renne lenger ned. Vinteren kom før jeg fikk testet teorien, men får ta det til våren. I mellomtiden skrives problemet på listen over sære franske løsninger.

Svein_H

Har fått verkstedtime på mandag, så da finner vi kanskje ut hva som er galt.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

kjartanb

Har fått et par dråper vann fra samme sted på min 2018 Zoe, men det var etter meget regn. Ellers har den vært helt tett.

Svein_H

Meldte det inn som en reklamasjon, og da jeg kom til timen min idag byttet de den indre gummilista uten spørsmål og satte på en litt tykkere en, så det er nok ikke umulig at de er kjent med problemet. Fikk høre at det kunne bli litt lite press fra døra på lista ved A-stolpen, derfor en tykkere list. Blir spennende å se om det hjelper.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA