Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hovedlysene på Kona

Startet av e-curious, torsdag 20. september 2018, klokken 22:20

« forrige - neste »

Vortiago

SitatLysene ble justert hos Hyundai forhandler 16.9 - og det har ikke vært noe blinking siden da.

Men, igår var det en bil som blinket, på dagen når det var lyst. Lyset stod på auto.
Stoppet for å se, og da så jeg ikke noe lys. Satte da lysbryter på, og sjekket - lys virket. Kjørte videre.

Sjekket mer idag, og da fungerte det som normalt, auto gir kjørelys, og fult lys gir fult lys.

Er det jeg som har sett feil, lysene var faktisk på? (Blinkingen var pga. en annen årsak?)
Eller er det noe som gjør at lys ikke går på i enkelte situasjoner når det står på auto?

Blir usikker her..  :o
« Siste redigering: I går kl. 21:11 av TB »

Vår bil oppfører seg sånn her, tror det er standard:

Dersom lysene er i Auto og det er lyst ute så skrur den av dagslys-lysene når du har girvelgeren i P.
Dersom lysene er i Auto og det er mørkt nok ute til at den skrur seg over fra dagslys til nærlys så vil nærlysene være på når du har girvelgeren i P.


TB

#31
Aha - det kan stemme bra - jeg setter bilen i P for å sjekke at lysene er på...
At lysene går av når en setter bilen i P har jeg ikke tenkt på...   :angel:

Da må det være noe annet bilen jeg møtte blinket for... 
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA