Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaringer med utvidet garanti fra Allianz - Biler som har rundet 5 år/100K km

Startet av Sponzo, onsdag 19. september 2018, klokken 14:41

« forrige - neste »

Marius76

En gooood stund etter forrige innlegg har i hvert fall jeg erfart at ødelagt MCU ble skiftet uten noe stress og styr. Jeg er godt fornøyd med at jeg prioriterte brukt Tesla med 2.5 år garanti igjen fra Allianz. 20 000 kr. spart i denne omgang.

Sense

Har ingen erfaring med Allianz, annet enn at det må være et stort firma, siden det i mange år sponset et Formel 1 team.

Men jeg har litt erfaring fra et annet firma som selger bilforsikring utover garantitiden og sånn sett driver med det samme.
Firmaet heter Carprotect

Jeg kjøpte en nesten ny bruktimportert VW Golf til min kone. Bilen hadde kun 2 års garanti fra fabrikk, så jeg kjøpte en forsikring fra Carprotect, som skulle dekke ytterligere 3 år for å dekke feil og mangler.

Når dobbelt-clutchen røk etter 4 år, kostet affæren ca. 20 000 kr, der merkeforhandler og Carprotect kranglet om hvem som skulle betale. Det endte med at de delte på utgiftene. Poenget er at jeg slapp å betale, så prisen på 5000 kr. for forsikringen var verdt pengene.

Hvis Allianz skal ha 27000 kr. for 5 år, og du likevel kan risikere å bli sittende med svarte-Per, fordi de har funnet et smutthull for å unngå dekning, så synes jeg ikke det er verdt pengene.
Det begynner å bli flere andre verksteder som også kan fikse Teslaer til en billigere pris enn Tesla selv. Det kan være et godt alternativ.



Marius76

Nå tilbyr ikke Allianz denne Teslagarantien lenger. Som beskrevet tidligere i tråden, så er det en del dyre ting som dekkes. MCU er tydeligvis en av de. Dørhåndtak er en annen... Når det i tillegg var så lite styr rundt det, og all kommunikasjon går mellom Tesla og Allianz så er jo det topp.
Selv om Ikke alt går i gjennom, så tror jeg man raskt tjener inn igjen pengene. Det er vel gjerne derfor Allianz sluttet å tilby dealen.

Wibla

Minner litt om hva som skjedde med arbeidsledighetsforsikring. Mange som hadde en formening om at de kunne bli utsatt for permittering/arbeidsledighet var jo tidlig ute med å kjøpe disse, og fikk ganske god uttelling, noe som ødela regnestykket for forsikringsselskapene...
2018 Tesla Model S 75D

Cowboystrekk

Allianz var lite fornøyde med svært lang ventetid på service hos Tesla vet jeg, det er nok noe av grunnen til at det ble avslutta. Hadde en case i fjor hvor jeg måtte bytte begge hjullager framme etter eu-kontroll. Tesla yilbød meg time 1 mnd etter krav om utbedring, Allianz var lite fornøyde og tok etter hva jeg fikk vite kontakt med Tesla og jeg fikk ordna time på dagen ved et annet servicesenter. De dekja hjullagrene på garanti fra Allianz selv om det egentlig er slitedeler. Imponert over det.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Koskesk

Tar opp denne litt igjen da min nybil forsikring på X´n snart går ut.
Men ser det nå er Helvetia som har denne opplyses det om på Tesla sine sider...noen erfaringer rundt dette i senere tid?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA