Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Har Kona epedal.

Startet av fmm1000, mandag 17. september 2018, klokken 16:05

« forrige - neste »

fmm1000

Nissan Leaf har épedal, så man kun kører på speederen.
Har Kona det samme.
Har set en video, hvor man bruger regen paddles til at gøre det, men findes der dn anden måde.

Har hørt, der måske er en hillholder knap man kan aktiverer og så kører den helt som Nissans epedal.

Er dette korrekt.

trykkertor

Ja, jeg mener å ha lest her inne noen skriver om Auto Regen eller Smart Recuperation som oppleves som one-pedal-driving.

Fra bruksanvisningen står det: (side 5-21)
Sitat• While the One pedal driving is in
activation, the driver can control
the vehicle stopping position using
the accelerator pedal.

På siden før står det: (Side 5-20)
SitatRefer to the following pages on
"One Pedal Driving".
• With the Smart Recuperation
System activated, pull and hold the
right side paddle shifter for over 1
second to turn on and off the automatic
change of the regenerative
braking. However, nothing will happen
if the Smart Recuperation
System is not activated from the
User Settings mode. To activate or
deactivate the function go to 'User
settings → Convenience → Smart
recuperation'. Refer to the following
pages on "Smart
Recuperation System".

bno

Den har en fantastisk rekuperasjon der e-pedal inngår svaret er JA!

TheLyng

Vet ikke om dette burde være en egen post.
Men jeg har kjørt noen ett par hundre mil og lurer på om dere mener at dere ikke trenger å bruke bremse pedalen?

Jeg kjører med auto regen, og bruker flittig venstre "bremse pad", men må likevell trykke på bremsepedalen titt og ofte. Selv om dette kommer litt ann på sitasjonen med hvor hard nedbremsing bilen foran har forran f.eks rundkjøring så føler jeg nedbremsing gjør en mye bedre jobb når jeg er i cruisecontrol enn når autoregen/maksregen(vensterpad) er aktivert. Er det noen instillinger på bilen man kan gjøre ved f.eks stoppeavstand til forankjørende bil?

ML

TheLyng

Sitat fra: TheLyng på lørdag 22. september 2018, klokken 00:24
Vet ikke om dette burde være en egen post.
Men jeg har kjørt noen ett par hundre mil og lurer på om dere mener at dere ikke trenger å bruke bremse pedalen?

Jeg kjører med auto regen, og bruker flittig venstre "bremse pad", men må likevell trykke på bremsepedalen titt og ofte. Selv om dette kommer litt ann på sitasjonen med hvor hard nedbremsing bilen foran har forran f.eks rundkjøring så føler jeg nedbremsing gjør en mye bedre jobb når jeg er i cruisecontrol enn når autoregen/maksregen(vensterpad) er aktivert. Er det noen instillinger på bilen man kan gjøre ved f.eks stoppeavstand til forankjørende bil?

ML

For å klargjøre litt mer, jeg føler der hvor bilen stopper i cruise, så "slipper den opp" bremsingen i autoregen der hvor bilen foran "plutselig" stopper. Som igjen fører til at jeg må flytte foten og "hogge" bremsepedalen.


Kamuflars

Så vidt jeg har forstått, og også støttes av egne erfaringer, regenerer bilen mindre effektivt når batteriet er nesten fullt, og kraftigere når SoC synker. Det kan forklare hvorfor regen med paddle ofte ikke er nok. Jeg har i motsetning til deg ikke opplevd at den slutter å regenerer, men har opplevd at regenereringen har vært betydelig svakere enn forventet, slik at jeg må trå på bremsen for å stoppe tidsnok.
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA