Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruktbilsalg hos Tesla

Startet av dejavu, mandag 17. september 2018, klokken 13:00

« forrige - neste »

dejavu

Har fulgt litt med på Tesla sin side ( https://www.tesla.com/no_NO/used ) for bruktbiler en tid,og merker meg at prisene på de enkelte biler går jevnt og trutt nedover,  med dagers mellomrom,inntil bilen ikke lenger figurerer på salgssiden. Antar prisen da har truffet det nivå markedet ønsker å betale. Kanskje noe å reflektere over for private bruktbilselgere og...?
Mod.3,2021,AWD,HF

Lille Lance

572.000 for en 85 2015 og 96.000km ... det er 200.000 mer Tesla ville gi i innbytte for min P85 (110.000km)  :o
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

noto

Den sorte S85 2013 ligger til nokså nær samme pris den ble solgt for ny. Vanskelig å fatte at den går til det prisforlangende når tilsvarende biler ligger til 120-140k mindre på Finn og det kun er 125k opp til en helt ny S75D.

emurof

Kanskje det føles tryggere å kjøpe brukt av Tesla enn på Finn, samt at det følger med ekstra garanti (så vidt jeg kan se)?

noto

#4
Det blir ulogisk uansett. Du sier at 2 års ekstra garanti kan være verd 120k i prisforskjell i forhold til Finn-biler som tross alt har 3 års garanti på batteri og drivverk. Hva da med prisforskjellen andre veien på 120k til HELT NY 75D med 5/8 år nybilgaranti, 4WD og i praksis like stort batteri som en 2014 S85?

Ser forresten at prisen er litt redusert nå til 510k. Er vel som TS sier at prisen blir redusert gradvis til noen biter på.

JorEl

Man skal jammen meg ha brukt for plassen i en S, om man er villig til å kjøpe en 2013-14modell, når TM3 er rett rundt hjørne.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Kristian O

Sitat fra: JorEl på søndag 23. september 2018, klokken 09:50
Man skal jammen meg ha brukt for plassen i en S, om man er villig til å kjøpe en 2013-14modell, når TM3 er rett rundt hjørne.
Eller trenge dei to ekstra seta, eller ikkje greie tanken på plasseringa av speedometeret.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

GOS

Sitat fra: Kristian O på søndag 23. september 2018, klokken 10:23
Sitat fra: JorEl på søndag 23. september 2018, klokken 09:50
Man skal jammen meg ha brukt for plassen i en S, om man er villig til å kjøpe en 2013-14modell, når TM3 er rett rundt hjørne.
Eller trenge dei to ekstra seta, eller ikkje greie tanken på plasseringa av speedometeret.
Eller bagasjeplassen. Det er vanvittig forskjellig på hva en får inni S kontra 3
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

dejavu

Mod.3,2021,AWD,HF

noto

Latterlige priser hos Tesla. 2013 S85 med 2 år bruktgaranti for nær samme pris som jeg betalte for ny nokså tilsvarende bil den gang.

Enda verre: For en S75D 2017 med 28k km på telleren og 4 års bruktgaranti uten luft forlanger de kr. 743.100. I konfiguratoren får du for 724.120 en kliss ny S75D med luft inkludert og ellers helt likt spesifisert. Med andre ord ny og bedre spesifisert bil med 5 år nybilgaranti for 19.000 mindre. Må du ha bilen kjapt får du ny inventory-bil uten premium, men med luft og ellers lik for kr. 655.000. Da sparer du hele 88.000 i forhold til bruktbilen og får nybilgaranti og billig finansiering. Noe jeg har oversett?

https://www.tesla.com/no_NO/used/5YJSA7E21HF170597

geear

Du har oversett at de vil selge nybiler. Bruktsalg er ikke like interessant for media og aksjonærer. ;)

dejavu

#11
Det kan vel være man håper at noen ikke har fått med seg at det er "billigere" å kjøpe ny bil. ;)..Men, tipper at den bilen (S75D 2017) du omtaler blir liggende på nettsiden til Tesla i noen uker, og at prisen senkes inntil den treffer et nivå markedet vil betale. I går kostet den 743000, i dag 733000. Virker å være slik de opererer med bruktbilene.


Sitat fra: noto på tirsdag 27. november 2018, klokken 16:58
Latterlige priser hos Tesla. 2013 S85 med 2 år bruktgaranti for nær samme pris som jeg betalte for ny nokså tilsvarende bil den gang.

Enda verre: For en S75D 2017 med 28k km på telleren og 4 års bruktgaranti uten luft forlanger de kr. 743.100. I konfiguratoren får du for 724.120 en kliss ny S75D med luft inkludert og ellers helt likt spesifisert. Med andre ord ny og bedre spesifisert bil med 5 år nybilgaranti for 19.000 mindre. Må du ha bilen kjapt får du ny inventory-bil uten premium, men med luft og ellers lik for kr. 655.000. Da sparer du hele 88.000 i forhold til bruktbilen og får nybilgaranti og billig finansiering. Noe jeg har oversett?

https://www.tesla.com/no_NO/used/5YJSA7E21HF170597
Mod.3,2021,AWD,HF

noto

Startpris langt over nypris er urimelig. Åpenbart urimelig prising er i juridisk grenseland. Mulig noen uinformerte kunne bitt på. Og ja, de ønsker å selge nye biler, men de må også ha en interesse av å selge de brukte lagerbilene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA