Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vurderer Ny Model S

Startet av Ole12342323, torsdag 22. november 2018, klokken 21:12

« forrige - neste »

Ole12342323

Jeg tenker å kjøpe en Tesla Model S. Har undersøkt mye til nå. Har sett på mange omtaler om bilen. Men fant denne videoen på youtube der det uttales at det er en noen mangler med lakkeringen og diverse skader på bil før utlevering. Er for øvrig en norsk bil i videoen. Er skadene i videoen vanlig/noe dere har opplevd?

https://www.youtube.com/watch?v=mBrh4RUZvdw

samotholt

Nei, men når det er sagt så er lakken på bilene myk, og suger til seg skit.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Klykken

Behandle lakken med omhu - få på en beskyttelse først som sist. Helst coating, så er du godt på vei. Få litt undervisning om hvordan man vasker og vedlikeholder bil og lakk, så er du ganske sikker.

En grunnregel man kan merke seg først som sist er at eneste sted på bilens utside som kan berøres er dørhåndtak.

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Ole12342323

Hmm, joda, det er viktig å vaske bilen på riktig måte. Men ble bare litt skeptisk, fordi man skal ikke forvente skader på en ny bil som koster rundt 700 000kr.

staleand

Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

Klykken

Sitat fra: Ole12342323 på torsdag 22. november 2018, klokken 23:43
Hmm, joda, det er viktig å vaske bilen på riktig måte. Men ble bare litt skeptisk, fordi man skal ikke forvente skader på en ny bil som koster rundt 700 000kr.
nye biler har ofte skader. Gjerne fra transport o.l., men det blir fanget opp i klargjøringen og utbedret. Det gjelder alle merker og ikke bare Tesla.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Ole12342323

#6
Sitat fra: staleand på fredag 23. november 2018, klokken 04:15
Bare spør, du er ikke tilfeldigvis "Kayba" fra Sverige? :-)

Ref:https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/damage-on-a-brand-new-tesla.135954/

Det er også meg, ønsket litt forksjellige meninger og erfaringer mtp dette forumet er basert på norske tesla eiere.

Ole12342323

#7
Sitat fra: Klykken på fredag 23. november 2018, klokken 06:57
Sitat fra: Ole12342323 på torsdag 22. november 2018, klokken 23:43
Hmm, joda, det er viktig å vaske bilen på riktig måte. Men ble bare litt skeptisk, fordi man skal ikke forvente skader på en ny bil som koster rundt 700 000kr.
nye biler har ofte skader. Gjerne fra transport o.l., men det blir fanget opp i klargjøringen og utbedret. Det gjelder alle merker og ikke bare Tesla.

Sant nok, men de fleste bilmerker fikser og forteller om skadene før henting. Man skal ikke finne feilene selv i ettertid, tenker jeg.

Klykken

#8
De har ikke opplysningsplikt på slikt såvidt meg bekjent, med mindre det er alvorlige feil. Uansett, småtteri vil det alltid være, men gå gjennom bilen grundig ved overtagelse (finnes muligens en sjekkliste for hva du bør se etter på dette forum). Er den under DIN forventet standard så ikke ta i mot og be de rette opp.

På vår i3 oppdaget jeg at det var en 2-3mm "barflekk" uten lakk ved førerspeilet på ei delingslist i vinduet. Etter første vask, så for å få det rettet opp måtte jeg tilbake til forhandler (30 mil) for å få det rettet opp. På fatterns BMW 530D var det et en del steder med "topper" i lakken. Antageligvis vært støv i lakkboksen i fabrikk. Det ble oppdaget ved overtagelse, så de satte opp time hos en lokal sjappe som fikk det rettet opp.

Men saken er at om man går over med lakkdybdemåler, spotlys og er maksimalt nazi så finner man alltids noe dritt.

Dog, jeg sier ikke at man skal godta "hvasomhelst", men man kan ikke forvente nypolert og spotless bil heller, selv om den er helt ny. Da må bilen leveres til profesjonelle detailere. Men direkte feil på karosseri skal man selvsagt ikke godta. Lakk skal være hel, karosseri uten bulker og pakninger, vindu, dører, overganger og pynt skal være mer eller mindre 100% for det utrente øyet.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

JorEl

Jeg fikk med en litt dårlig gummilist i bakre vindu og en liten panelgap. Angrer ikke på at jeg tok med bilen ;) (Ble notert ned, og sikkert fikset på neste service)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

emmern

Min var helt strøken. Han som gikk over bilen og skulle coate den sa at det var en av de mest strøkne Teslaene han hadde hatt. :) Det var en ekstremt liten lakkfeil som var umulig å få øye på (fyren fant den ikke igjen da han skulle vise).

Og - bilene har amerikansk lakk som har hardhet mellom tysk og japansk. Det vil si at det skal mindre til å få til riper enn en tysk bil, men til gjengjeld er det lettere å fikse.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Apache

Jeg tok full DeTech på min da jeg fikk bilen i høst, bare synd at jeg ikke hadde råd til klar film og. Da jeg henta min s75d i drammen i september så var det laaaaang kø og forsinkelser men jeg fikk ikke inntrykk at det var mange som hadde feil. Det var en som ikke fikk bilen sin pga sprekk i soltaket som jeg la merke til.
Eneste "feil" jeg har oppdaget på min er at i høy hastighet så hører jeg vind sus fra vinduet, men jeg har ikke gidde å få det fiksa enda.

geear

Er du detaljfiksert kan du forvente å finne småfeil, slik du også ville gjort på andre merker, til og med Porsche. Produsentene legger nivået noen prosent under 100, de siste prosentene er for dyre, og de færreste kjøperne bryr seg om de siste detaljene (som mange ikke ser).

Tesla rettet opp en usannsynlig reklamasjon for meg, uten diskusjon. I spesiallys fant detaileren, som skulle legge Modestacoating på min, noen skjolder i lakken ved dørhåndtakene på begge venstre dører (tre områder på ca. 5 cm i diameter). Dette var først etter grundig klargjøring og timers arbeid. De var umulige å se i vanlig lys vinterstid, men jeg fryktet at det ville bli synlig i sollys, så jeg ville få det rettet før jeg fikk lagt den dyre coatingen. Jeg kjørte til Tesla med det, og verken jeg eller kundebehandler klarte å se det inne i hallen, men bare av å få se bilder på mobilen min så var det OK og ble ordnet. Jeg skal iallfall love at lokal Møller IKKE hadde akseptert det. Og ja, det er irriterende med reklamasjoner, men så lenge de er så imøtekommende som de har vært, så er det ikke noe problem for meg.

JorEl

Møller er noen bøller. Mange smil og mange nei. Det måtte jobbes knallhardt, for at de i det hele tatt, ville høre på en problemstilling...Deilig å bli kvitt E-golfen :+1:
Nå støtter jeg Tesla som er grønne :+1: og ikke VW/Møller som er brune :-1:
I min familie har bestefar og far og meg kjøpt VW. No more :) :) :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA