Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Installere jumpseats/rearfacing backseats i ny 100D

Startet av kamuflars86, søndag 16. september 2018, klokken 20:10

« forrige - neste »

kamuflars86

Hei.

Lurer på om noem har lyst å dele erfaring med å etterinstallere seter på nye teslaer.

Da vi har behov for 2 ekstra seter til tider, så skal jeg forsøke å sette inn jump seats i den nye S100D jeg skal hente om er par uker (helt ny/facelift).

Oppskrift bruker jeg fra youtube og amerikansk tesla forum. Samt serviceinstruksjonene til tesla: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2016/SB-10081820-5448.pdf

Har fått fatt i et sett billige jump seats og tenkte å bestille delene ifra tesla tromsø sitt servicesenter, men usikker om de vil selge til meg


Som jeg forstår det fra forum er facelift biler utstyrt med den ekstra sikringen i støtfangeren, så da slipper jeg det verste arbeidet..men er usikker..noen som har forsøkt å gjøre dette på facelift biler?

geear

Hvordan er det med godkjenning hos Vegvesenet?

Tesla lokalt har en loaner med disse i, men vognkortet sier fem seter, så de er ikke lovlige å bruke...

Øyvind.h

De to bakerste setene er vel ikke registrert som vanlige seter? Stod 5 seter i mitt vognkort på S med 7 i hvert fall.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Thor2014


petersv

Det skal ikke registreres i vognkort iom at det er ekstraseter. Forskriften sier vel noe om at man kan ha ekstra barn i seter som er forskriftsmessige sålenge barna er under en viss høyde og/eller alder.

Thor2014


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA