Diverse > elbil.no og elbilforumets nettsider

Framtiden for Elbilforum

(1/10) > >>

phaugneland:
Vi har hatt og har fortsatt en del tekniske problemer med elbilforum etter oppdatering. I tillegg har vår mangeårige administrator Lars dessverre trukket seg og vil bare drifte forumet i begrenset grad til vi har funnet en erstatning.

Vi jobber nå med å avgjøre hvordan vi best mulig kan ivareta og videreutvikle elbilforum. Både teknisk løsning og organisering av ny administrator og moderatorer. Derfor tar det lengre tid enn vanlig før ting blir fikset.

Innspill til framtiden for Elbilforum mottas med takk!

jkirkebo:

--- Sitat fra: phaugneland på søndag 16. september 2018, klokken 08:27 ---Vi har hatt og har fortsatt en del tekniske problemer med elbilforum etter oppdatering. I tillegg har vår mangeårige administrator Lars dessverre trukket seg og vil bare drifte forumet i begrenset grad til vi har funnet en erstatning.

Vi jobber nå med å avgjøre hvordan vi best mulig kan ivareta og videreutvikle elbilforum. Både teknisk løsning og organisering av ny administrator og moderatorer. Derfor tar det lengre tid enn vanlig før ting blir fikset.

Innspill til framtiden for Elbilforum mottas med takk!

--- Slutt sitat ---

Dette forumet er såpass viktig for elbilmiljøet i Norge og for rekruttering til Elbilforeningen at min mening er at foreningen burde koste på seg en fulltidsstilling for drifting og moderering av forumet. Det tror jeg vil være vel anvendte penger.

Roy Aasen:
Innspill trengs vel ikke så mye mer enn at:

Dere drifter dette forumet på en ordentlig måte, det kan da ikke være så vanskelig.
Jeg er forøvrig gratismedlem..(ny bil), og den eneste grunnen til å videreføre et betalt medlemskap..er ett oppegående forum. Deres øvrige "fordeler ved medlemskap" anser jeg jeg for fullstendig irrelevant. Uten ett ordentlig drevet forum: Null dineros!

Såvidt jeg har fått med meg så har enkelte her forsøk å tilby sin hjelp...uten at de, meg bekjent, har fått noe ordentlig svar, eller svar overhodet.
Kommunikasjon fra foreningens side er vel å oppfatte som rimelig fraværende. Det kan jo ikke stå på for lite ansatte hos dere?
Strutsepolitikk er aldri av det gode.

Bolfus:
Den stemoderlige behandlingen av dette forumet er den eneste grunnen til at jeg ikke fornyet medlemskapet i elbilforeningen etter det første året.

Elbilforum er informasjonskanal nummer 1 for alle som gjør research før kjøp av bil, eller søker uavhengig informasjon om ulike elbilrelaterte temaer. Foreningen må prioritere å drifte forumet på en kompetent måte, også finnes det mange frivillige som ønsker å gjøre en innsats - med så lang historikk som forumet har bør det være lett å finne godt egnede moderatorer.

Klykken:
Om ikke intern drift er interessant, se om det er mulig å innlede et samarbeid med oppegående forum som driftes profesjonelt, som f.eks diskusjon.no, og få flyttet forumet over på partnerens plattform eller en bedre plattform enn denne halvhjertede utgaven av SMF.

Som mange sier er det dette forumet som er ressursen mange benytter seg av før de kjøper bil, samt underveis i eierskapet, og som er årsaken til at de er med på å støtte Elbilforeningen.

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

Skift til full visning