Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Framtiden for Elbilforum

Startet av phaugneland, søndag 16. september 2018, klokken 08:27

« forrige - neste »

phaugneland

Vi har hatt og har fortsatt en del tekniske problemer med elbilforum etter oppdatering. I tillegg har vår mangeårige administrator Lars dessverre trukket seg og vil bare drifte forumet i begrenset grad til vi har funnet en erstatning.

Vi jobber nå med å avgjøre hvordan vi best mulig kan ivareta og videreutvikle elbilforum. Både teknisk løsning og organisering av ny administrator og moderatorer. Derfor tar det lengre tid enn vanlig før ting blir fikset.

Innspill til framtiden for Elbilforum mottas med takk!
Nestleder i Norsk elbilforening. Har jobbet i Elbilforeningen siden juni 2012. Bruker til daglig BH Emotion elsykkel.

jkirkebo

Sitat fra: phaugneland på søndag 16. september 2018, klokken 08:27
Vi har hatt og har fortsatt en del tekniske problemer med elbilforum etter oppdatering. I tillegg har vår mangeårige administrator Lars dessverre trukket seg og vil bare drifte forumet i begrenset grad til vi har funnet en erstatning.

Vi jobber nå med å avgjøre hvordan vi best mulig kan ivareta og videreutvikle elbilforum. Både teknisk løsning og organisering av ny administrator og moderatorer. Derfor tar det lengre tid enn vanlig før ting blir fikset.

Innspill til framtiden for Elbilforum mottas med takk!

Dette forumet er såpass viktig for elbilmiljøet i Norge og for rekruttering til Elbilforeningen at min mening er at foreningen burde koste på seg en fulltidsstilling for drifting og moderering av forumet. Det tror jeg vil være vel anvendte penger.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Roy Aasen

Innspill trengs vel ikke så mye mer enn at:

Dere drifter dette forumet på en ordentlig måte, det kan da ikke være så vanskelig.
Jeg er forøvrig gratismedlem..(ny bil), og den eneste grunnen til å videreføre et betalt medlemskap..er ett oppegående forum. Deres øvrige "fordeler ved medlemskap" anser jeg jeg for fullstendig irrelevant. Uten ett ordentlig drevet forum: Null dineros!

Såvidt jeg har fått med meg så har enkelte her forsøk å tilby sin hjelp...uten at de, meg bekjent, har fått noe ordentlig svar, eller svar overhodet.
Kommunikasjon fra foreningens side er vel å oppfatte som rimelig fraværende. Det kan jo ikke stå på for lite ansatte hos dere?
Strutsepolitikk er aldri av det gode.

Bolfus

Den stemoderlige behandlingen av dette forumet er den eneste grunnen til at jeg ikke fornyet medlemskapet i elbilforeningen etter det første året.

Elbilforum er informasjonskanal nummer 1 for alle som gjør research før kjøp av bil, eller søker uavhengig informasjon om ulike elbilrelaterte temaer. Foreningen må prioritere å drifte forumet på en kompetent måte, også finnes det mange frivillige som ønsker å gjøre en innsats - med så lang historikk som forumet har bør det være lett å finne godt egnede moderatorer.

Klykken

Om ikke intern drift er interessant, se om det er mulig å innlede et samarbeid med oppegående forum som driftes profesjonelt, som f.eks diskusjon.no, og få flyttet forumet over på partnerens plattform eller en bedre plattform enn denne halvhjertede utgaven av SMF.

Som mange sier er det dette forumet som er ressursen mange benytter seg av før de kjøper bil, samt underveis i eierskapet, og som er årsaken til at de er med på å støtte Elbilforeningen.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Zimon

Ved siden av nettsiden elbil.no så er dette forumet den viktigste kanalen for å nå ut til Ola og Kari Nordmann som har eller vurderer å skaffe seg elbil. Når jeg kom til det punktet at jeg skulle bytte ut 1 av 2 fossilbiler med en elbil så var endel info på elbil.no nyttig, men ekstremt mye av informasjon som jeg baserte valg av bil på var via debatter her inne på forumet.

Så fordel at elbilforeningen får på plass en permanent løsning asap, og det å evt gå inn i samarbeid å flytte over til diskusjon.no gjør at dere lettere kan nå enda flere brukere og samtidig slippe den daglige driften pluss at  serverleie, båndbredde etc blir garantert lavere for dere.

Uansett det å få patchet opp de feil + ha en teknisk admin som vet hvordan tingene fungerer og kan få opp servere igjen ved nedetid bør ikke være så vanskelig å fremskaffe.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

emurof

Finn en ekstern tjeneste så forumet ikke må driftes internt?

Amatøren

Finnes det en forumadministator som kan ta backup og foreta en komplett nyinnstallasjon av SW så vi kanskje kunne komme bort fra alle problemene som er på forumet?

Selvfølgelig legge inn forum innholdet etterpå....
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Zimon

Sette bort driften av det tekniske til diskusjon.no slik at det blir ett eget kategori der + domene her går rett til det forumkategorien. Lettere å få inn flere brukere, flere debatter også tror jeg + serverdrift, teknisk, oppgradering, moderering etc vil kunne håndteres på annen måte enn i dag.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Electrix

Diskusjon.no har allerede en kategori for "elektrisk, elbil osv" så det er nok ikke nødvendig å opprette noe nytt der, da kan man likegodt bare legge ned elbilforum og be brukerne flytte dit...

Teknisk ukeblad hadde tidligere sitt eget forum med kommentarmulighet under artiklene. Det var mye interessant å lese der og mange som bidro med gode utfyllende og noen ganger korrigerende kommentarer. Men etter at de ble kjøpt opp og forumet inkludert med diskusjon.no har det blitt nærmest ødelagt. Det er kanskje like mange kommentarer, men de interessante og lærerike diskusjonene er nærmest druknet i tullete påstander fra folk som bare slenger innom og egentlig ikke interesserer seg for emnet.

Jeg håper vi kan drifte dette videre som et selvstendig forum, etter som jeg kan se er det også nok av personer som kan bidra her. Det handler vel mer om elbilforeningen vil ta imot hjelp... :)
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

cra

Det Electrix sa.  :+1:

Å flytte til en platform der man bare kan "slenge innom" og lire av seg noe piss med en eksisterende innlogging (det være seg diskusjon.no-bruker, facebook-bruker eller tilsvarende) trur jeg ville være den visse død for forumet slik vi kjenner det. Da sitter jeg heller igjen i et teknisk hanglende forum der de (evtø stadig færre) faktisk er engasjerte og bryr seg om temaet det handler om. Jeg er med i nok av facebook-grupper som har tilsvarende misjon som elbilforum.no der det stort sett bare er tullprat, og i alle fall et helt annet klima enn her!
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.


Elmo

Elbilforeningen forsøkte å droppe dette forumet for noen år siden og isteden benytte en annen mere chat/FB-like tjeneste.
Den endte med to konkurrerende forum og etter store diskusjoner gikk de tilbake til dette formatet.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA