Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Batterikjemibytte godkjent!

Startet av elektrolux, lørdag 15. september 2018, klokken 10:40

« forrige - neste »

elektrolux

Ser ut som det lar seg gjøre likevel.

Noen som vet mer om hvordan denne lykkelige eieren av Norges eldste bil (og elbil) fikk dette gjennom mølla?

https://www.tu.no/artikler/norges-eldste-elbil-ga-rekkeviddeangst-allerede-i-1902-fremdeles-skremmer-den-vettet-av-eieren/445731
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Porsgrunn

Uten at jeg egentlig vet men kan det være fordi bilen er fra 1902 og at han derfor bare trenger å forholde seg til de reglene som fantes den gangen?

elektrolux

Tenkte også det kunne ha noe med alderen å gjøre, men skrivet fra Figenbaum freder ingen.

Caspar hadde hjulpet til med batteripakken, og mener batterikjemibyttet antakelig gikk gjennom uten å bli oppdaget.

Altså i praksis som vi gjør på alle våre classic biler. Bare så synd at det blir det samme som å kjøre uten sertifikat. Går veldig bra helt til noe skjer, og da er det ikke måte på hvor mange paragrafer som blir kastet på en.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

khh48

Det har ikke  noe med at det er bare 48 volt?

Caspar

Jeg kjenner bilen godt. Det stod uttstilt en vinter hos oss (Møller Mobility group) sammen med Minien min og en av Thinkene mine. Jeg bisto han litt med batteriprosjektet men jeg tror ikke det står noe spesifikt i vognkortet om kjemibytte. Jeg tror ingen spurte om det.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA